اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

بهمن ۵۷ کجا بودید؟/۷

حضور یک شاعر در بیعت همافران هوانیروز با امام خمینی

عباس براتی‌پور به خاطره بیعت با حضرت امام خمینی و دیدار نظامیان هوانیروز اشاره کرد و گفت: در میان آن جمع بنده که نظامی بودم نیز حضور داشتم و با امام در ۱۹ بهمن بیعت کردیم.

حضور یک شاعر در بیعت همافران هوانیروز با امام خمینی

عباس براتی‌پور شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره فعالیت در دوران انقلاب اظهار داشت: متولد 1322 هستم و در زمان انقلاب حدودا 35 ساله بودم، من نظامی بودم و در پادگان انقلاب خدمت می کردم.

وی در ادامه با بیان اینکه شیطنت در پادگان بسیار داشتم و روز بیست بهمن 57 افسر نگهبان پادگان بودم، خاطر نشان کرد: همان روزها از بیرون پادگان به داخل سنگ پراکنی صورت می‌گرفت اما همین که انقلاب پیروز شد مردم ما را روی دست بلند می‌کردند و حتی پس از آن دید مردم به نیروی هوایی تغییر کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب تازه کار ما آغاز شد، بیان کرد: نکته‌ای که هرگز از خاطر نمی‌برم اینکه پس از پیروزی انقلاب پادگان‌ها خالی شده بود و برخی حاضران و حتی متاهلین پادگان تصمیم‌ گرفتند پادگان‌ها را خالی نگذارند تا غارت نشود.

براتی‌پور خاطرنشان کرد: آن روزها منافقین به شدت فعال بودند، تصمیم گرفتیم ساختمان اصلی پادگان قفل شود، شورایی تشکیل دادیم تا نگهبانی به چه شکل انجام شود، افسر و درجه‌دار فرقی نداشت همه در نوبت بودیم تا حفاظت کنیم، یادم هست سال تحویل سال 58 که به شب افتاده بود، تفنگ برداشتم و برای نگهبانی به پادگان رفتم، گروه نگهبان همان شب سال تحویل را تا صبح در پادگان ماندیم و پس از اعلام سال نو، تیر هوایی برای شادی زدیم، این باعث شد همان سال بنده به شکل غیر مترقبه به حج واجب رفتم که فکر می‌کنم این سفر و زیارت به واسطه همان نگهبانی شب تا صبح بود.

این شاعر در پایان گفت: من در نیروی هوایی خدمت می‌کردم، 12 بهمن امام آمد اما ما با لباس شخصی روز 13 و 14 بهمن به مدرسه علوی رفتیم و پس از آن 19 بهمن (همان عکس معروف دیدار هوانیروز با امام) در کنار سایر نظامیان نیروی هوایی به دیدار امام رفتیم و با ایشان بیعت کردیم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول