اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

بهمن ۵۷ کجا بودید؟/۶

حکیمی: شهید باهنر مانع بازگشتم به انگلستان شد/ سخنرانی در مورد تاریخ انقلاب در منچستر و لندن

نویسنده با سابقه مجله «مکتب اسلام» گفت: اردیبهشت 58 به ایران بازگشتم ولی اندکی بعد می‌خواستم برای مقطع دکتری بازگردم، که مرحوم شهید باهنر به خاطر سابقه همکاری که با وی داشتم گفت مگر می‌گذاریم، برگردی؟

حکیمی: شهید باهنر مانع بازگشتم به انگلستان شد/ سخنرانی در مورد تاریخ انقلاب در منچستر و لندن

محمود حکیمی از نویسندگان دیرپای مجله «مکتب اسلام» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، از خاطرات دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی گفت و توضیح داد: سال 52 لیسانس زبان انگلیسی را تمام کردم و همان زمان در دفتر تهران مجله «مکتب اسلام» کار می‌کردم. که به خاطر مطالبی که می‌نوشتم شهید مطهری من را بسیار تشویق کرد و همین موجب شد که برای فراگیری دروس حوزوی به قم مراجعت کنم.

*انجمن‌های اسلامی منچستر و لندن در اوج انقلاب فعال بودند

وی افزود: سال 1356 در مقطع کارشناسی ارشد در رشته تعلیم و تربیت در دانشگاه لندن پذیرفته شدم. انجمن‌های اسلامی در لندن و منچستر در سال‌ 57 که موج انقلاب به اوج خود رسیده بود فعال بودند.

حکیمی اضافه کرد: در لندن و منچستر برای دانشجویان این انجمن‌ها سخنرانی می‌کردم. در خاطرم هست 15 بهمن 57 انجمن اسلامی ایرانیان مقیم منچستر از من دعوت کرد تا برایشان سخنرانی کنم و در آنجا در مورد تاریخ انقلاب صحبت کردم.

*شهید باهنر مانع از بازگشتم به انگلستان شد

وی اضافه کرد: اردیبهشت 58 به ایران بازگشتم ولی اندکی بعد می‌خواستم برای مقطع دکتری بازگردم که مرحوم شهید باهنر به خاطر سابقه همکاری که با وی داشتم گفت مگر می‌گذاریم، برگردی؟

*نقش دانشجویان در تظاهرات‌های انقلابی

نویسنده پیشکسوت انقلاب در ادامه گفت: به خاطر حضور پر تعداد دانشجویان ایرانی در لندن و منچستر، همه از پیروزی یک نهضت اسلامی شگفت‌زده شدند و متوجه شدند که اندیشه اسلامی توانسته یک حکومت را شکست دهد.

وی در ادامه گفت: در آن زمان در منچستر و لندن تظاهرات برپا می‌کردیم و دانشجویان در آن برنامه‌ها بسیار نقش پررنگی داشتند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول