اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ثبت‌احوال فریدونکنار خبر داد

افزایش 5.2 درصدی ازدواج در فریدونکنار

مدیر ثبت‌احوال فریدونکنار گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 425 واقعه ازدواج در فریدونکنار به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.2 درصد افزایش داشته است.

افزایش 5.2  درصدی ازدواج در فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، حرمت‌الله قیصری ظهر امروز در نشست خبری هفته ثبت احوال در جمع خبرنگاران فریدونکنار اظهار کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و استقرار خدمات دولتی ثبت احوال در سراسر کشور از اهداف کیفی مهم سازمان ثبت‌احوال است.

وی افزود: افزایش ضریب ایمنی اسناد و مدارک سجلی و هویتی، تکمیل و به‌هنگام‌سازی اطلاعات هویتی ایرانیان، فراهم کردن زمینه شناسایی الکترونیکی ایرانیان و تولید و انتشار آمار جمعیتی برای برنامه توسعه کشور در دستور کار قرار دارد.

مدیر ثبت‌احوال فریدونکنار بیان داشت: اطلاع‌رسانی الکترونیکی شیوه ارائه خدمات، انعکاس فرآیندهای انجام کار و خدمات سازمان، ارائه خدمات به همه ایرانیان به صورت الکترونیکی و توسعه زیرساخت فضای تبادل اطلاعات اجرایی شده و استفاده از توانمندی‌های بخش غیردولتی در این راستا بسیار مهم است.

وی ادامه داد: استقرار نظام کنترل نتیجه و محصول، مناسب‌سازی، استانداردسازی فضاهای فیزیکی، تجهیزات ساختار و فرآیندهای انجام کار به مرحله اجرا رسیده است.

قیصری با تاکید بر لزوم پشتیبانی و حمایت از نوآوری، خلاقیت و استعدادهای نهفته در سازمان، گفت: افزایش سطح اعتماد عمومی جامعه از دستاوردهای مهم سازمان ثبت احوال  است.

وی با بیان اینکه تبیین حقوق و تکالیف جامعه و سازمان از اهداف کیفی ثبت احوال است، اظهار کرد: مهندسی فرهنگ نامگذاری و اهتمام به نظم و انضباط و تعادل بین منابع و مصارف سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با تشریح نقش ثبت احوال در دولت الکترونیک، تصریح کرد: سازمان ثبت‌احوال کشور تنها نهادی است که با در اختیار داشتن اسناد هویتی تمام اتباع ایران، وظیفه حفاظت از مرزهای هویتی و تابعیتی ایرانیان مقیم داخل و خارج از کشور را دارد.

مدیر ثبت‌احوال شهرستان فریدونکنار بیان داشت: سازمان ثبت‌احوال کشور با طراحی نظام جامع‌شناسایی ایرانیان و بهره‌گیری از تکنولوژی و تجهیزات مدرن از سال 68 نسبت به اختصاص شماره شناسایی ملی به تمام اسناد سجلی موجود در ادارات ثبت‌احوال کشور اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این سازمان با تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیتی و همچنین صدور کارت شناسایی ملی نقش مهمی در فراهم‌سازی زیرساخت دولت الکترونیک داشته است.

قیصری خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک بدون توجه به زیرساخت‌های امنیتی لازم مانند شناسایی افراد جامعه به صورت منحصر به‌فرد، صدور اسناد هویتی الکترونیکی غیرقابل جعل، شبکه انتقال امن اطلاعات و مانند آن قابل اجرا نیست.

وی با بیان اینکه جایگاه نظام نوین ثبت‌احوال در بخش خدمات زیرساخت دولت الکترونیکی کشور بسیار کلیدی و پراهمیت است، اظهار کرد: سازمان ثبت‌احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور، طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت‌های ملی هوشمند را جایگزین کارت‌های ملی فعلی خواهد کرد تا علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت‌های هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی این فرصت را فراهم کنند تا افراد به شیوه‌ای امن به فضای دیجیتالی وارد و از خدمات دولت الکترونیک بهره ببرند.

قیصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گنجینه اسناد مشاهیر و سرداران شهید، گفت: گنجینه اسناد هویتی ثبت‌ احوال، مجموعه‌ای غنی با هدف بسط و توسعه گنجینه و معرفی علما، مراجع، شهدا و مشاهیر بنام استان در اداره‌کل و تمامی ادارات تابعه طراحی، نصب و راه‌اندازی شده تا در معرض دید عموم به ویژه نخبگان، دانشجویان، محققان و جوانان قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا از پروژه‌های مهم در دست اقدام اداره‌کل ثبت‌احوال مازندران نیز خبری دارید،گفت: راه‌اندازی ایستگاه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در تمامی ادارات ثبت احوال و صدور شناسنامه مکانیزه تحت وب در تمامی ادارات در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است.

قیصری بیان داشت: پایان آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و آغاز نظارت 100 درصدی اسناد ولادت، رونمایی از گنجینه اسناد مشاهیر و سرداران شهید، تعیین تکلیف تمامی اسناد راکد سجلی استان مازندران از دیگر برنامه‌های ثبت‌احوال است.

وی برگزاری همایش مهندسی نام و فرهنگ نام‌گزینی، همایش جمعیت و واگذاری تصدی‌گری به دفاتر خدمات الکترونیکی هویت ملی و تغییر خطوط ارتباطی ادارات از پی. تی. ام پی به ام. پی. ال. اس و افزایش پهنای باند ادارات را نیز در همین لیست قرار داد.

مدیر ثبت‌احوال شهرستان فریدونکنار در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره کاربردهای کارت هوشمند ملی، اظهار کرد: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می کند تا بتوان از این کارت به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد.

وی افزود: شناسایی در حوزه دیجیتال، امکان تصدیق، هویت براساس رمز عبور، امکان امضای دیجیتال، امکان پردازش اطلاعات، امکان تغییر اطلاعات پس از صدور، امکان پشتیبانی از کاربردهای مختلف، امکان افزودن کاربرد جدید پس از صدور، امکان دسترسی به اطلاعات برحسب مجوزهای دسترسی مختلف و به صورت امن و امکان استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیک در همین لیست قرار می‌گیرد.

قیصری درباره وضعیت آمار وقایع مهم ثبتی در سال 93 نیز به خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: امسال 718 واقعه ولادت در فریدونکنار ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22.5 درصد افزایش داشته و 296 واقعه وفات را ثبت کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافت.

وی گفت: در این مدت 425 واقعه ازدواج در فریدونکنار به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.2 درصد افزایش و تعداد 162 واقعه طلاق در شهرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.3 درصد کاهش داشت.

انتهای پیام/86022/الف40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول