اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تحت‌الشعاع قرار گرفتن کارکرد زیارتی حرم

ورود متوفیان به حرم سید علاءالدین مانعی ندارد

سخنگوی آستان سید علاءالدین حسین (ع) شیراز گفت: با وجود تحت‌الشعاع قرار گرفتن کارکرد زیارتی حرم، تاکنون از ورود هیچ متوفایی به حرم مطهر ممانعت نشده است.

ورود متوفیان به حرم سید علاءالدین مانعی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع)، محمد شریف حسینی اظهار داشت: پیرو سخنان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در مورد آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین بن موسی‌الکاظم (ع) که یازدهم آذرماه در برخی جراید محلی و خبرگزاری‌ها منتشر شد، برخی توضیحات ضرورت دارد.

وی افزود: مسئولان به‌ویژه اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز وظایف و مسئولیت‌های مهمی را بر عهده‌ دارند و سخنان آنان می‌تواند منشأ تأثیر، تغییر و تحول در جامعه باشد و از این ‌رو به‌جاست که سخن آنان با آگاهی قبلی و با تحقیق و تفحص قابل ‌قبول صورت گیرد و تنها به شنیده‌ها اکتفا نشود.

حسینی ادامه داد: به‌جاست که همگی به این فرمایش بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) توجه کنیم که فرمودند: «ما می‌خواهیم که در پناه این امامزادگان مردم در آرامش زندگی کنند» آیا تشییع‌جنازه‌هایی که سبب ترافیک سنگین، نارضایتی مردم، زائران و کسبه محل را به دنبال دارد موجب احساس آرامش است.

سخنگو و مدیر روابط عمومی آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) اضافه کرد: جدا از آلودگی‌های صوتی و ترافیک سنگین، آیا همسایه‌های این حرم مطهر مرتکب جرمی شده‌اند که هر روز باید شاهد این وقایع باشند.

حسینی تصریح کرد: با وجود احترامی که برای خانواده‌های داغدار قائل بوده و هستیم، اما با توجه به صدای جیغ و شیون و عزاداری هر روزه که از صبح زود تا حدود ظهر به طول می‌انجامد و گاهی حدود 20 جنازه برای تشییع آورده می‌شود، تکلیف زائران، همسایه‌ها و کسبه محل چیست؟

وی سپس بیان کرد: عدم رعایت شئون اسلامی و شئون ویژه حرم مطهر توسط برخی خانواده‌های عزادار و گاه برخورد فیزیکی آنان با خدام آستان مقدس، آثار نا‌مطلوب مشاهده این وقایع بر زوار و گردشگران خارجی از دیگر تبعات این تشییع‌های هر‌ روزه است که با گسترش جمعیت ‌مانند شهرهای کوچک قابلیت استمرار ندارد.

حسینی بیان کرد: نونهالان و نوجوانانی که از مدارس و مهدکودک‌های گوناگون شهر روزانه به پابوس حضرت مشرف می‌شوند باید وجه رحمانی و بهجت حضور در یک آستان مقدس را احساس کنند که در شرایط فعلی این امر با مشکل مواجه شده است.

وی با اشاره به ارسال طومارهایی از کسبه و همسایگان به دفتر آستان مقدس و ابراز نارضایتی از وضعیت موجود که مصداق تضییع حق‌الناس است، خاطر نشان کرد: با این ‌همه به احترام عقاید پاک و جایگاه ویژه حضرت، نزد مردم این خطه تاکنون از ورود هیچ متوفایی به حرم مطهر ممانعت نشده و همگی برای تبرک و تیمن به کنار ضریح مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) انتقال ‌یافته و در میدان جنب این آستان بر پیکر آنان اقامه نماز شده است.

انتهای پیام/2448/گ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول