اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان:

امام حسین (ع) محور اجماع تمامی مسلمانان جهان است

عضو شورای علمای اسلامی افغانستان با تاکید بر ضرورت گسترش ارزش‏‎های حسینی و آموزه‏‎های کربلا، اظهار داشت: امام حسین (ع) محور اجماع تمامی مسلمانان و انسان‏‎های آزاده جهان است.

امام حسین (ع) محور اجماع تمامی مسلمانان جهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالله افضلی» عضو شورای اخوت اسلامت که امروز در محفل گرامی‌داشت عاشورای حسینی در کابل سخن می‌گفت، آموزه‏‎های ماندگار عاشورا را در 2 دسته شعوری و عاطفی دسته بندی کرد و افزود: حسین و محرم، نمونه متعالی شکوه و اقتدار بی بدیل در هر دو حوزه به شمار می‏‌رود .

وی ضمن گذر به آموزه‏‌های معنوی و جاودانه عاشورا، تاکید کرد: امام حسین (ع) تمامی آزادگان عالم را حول عظمت خویش جمع کرده است و امروزه حسین ابعاد جهانی به خود گرفته است.

عبدالله افضلی بعد شعوری حرکت امام را پیام‌هایی دانست که در طول سفر کاروان حسین (ع) از مدینه تا کربلا از زبان آن بزرگوار و همه یارانش برای نسل‏‌های بعدی بر جای ماند.

این عضو شورای علمای افغانستان تاکید کرد: محوری ترین پیام عاشورا و حسین ابن علی این است که انسان برای رهایی از زنجیرهای اسارت و بردگی خلق شده است و برای رسیدن به این هدف، حتی می‏‌توان از جان و جهان خویش نیز  گذشت.

افضلی افزود: امام خود به زیبایی به علت قیامش می‌پردازد و آن را برای رهایی دین و رفع ظلم و بی‌عدالتی‏‎هایی دانست که جهان اسلام آن روز را فرا گرفته بود.

این عضو شورای علمای افغانستان با تاکید بر تاثیر پذیری ملت افغانستان از آموزه‏‎های امام حسین (ع) افزود: ملت افغانستان نیز با اتکا به درس‏‎های عاشورا در سال 57 حسینی وار به میدان آمده و برای پیروزی جهاد و وطنش مبارزه کردند.

وی افزود با تمرکز به چنین آموزه‏‎هایی بود که مردم افغانستان با الهام از اندیشه‏‎ها و رفتارهای حسینی توانست، افغانستان را از  تجاوز خارجی نجات داده و تفکر دینی را در کشور افغانستان تحکیم نماید.

عضو شورای اخوت اسلامی در پایان، با اشاره به سیره امام سجاد، امام صادق و همه ائمه، برای حفظ و تداوم ارزش‏‎های عاشورا و کربلا در هر 2 بعد عاطفی و شعوری تاکید کرد: ائمه همواره تاکید می‏‌کردند که چنین شور و شعوری برای حفظ اسلام بسیار ضروری است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول