اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رئیس کل بانک مرکزی:

کارکردهای ضدتحریم و مسکن مهر بانک مسکن باید اصلاح شود/ بانک بنگاه اقتصادی است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک یک بنگاه اقتصادی است و کارکردش این است که با عرضه کالا یا خدمات به بازار، سود معقولی را نسبت به قیمت تمام‌شده آن کالا یا خدمت به دست آورد، گفت: بانک مسکن باید فعالیت‌های تخصصی خود را در بخش مسکن انجام دهد.

کارکردهای ضدتحریم و مسکن مهر بانک مسکن باید اصلاح شود/ بانک بنگاه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس، ولی اله سیف، در نشست فصلی مدیران ارشد بانک مسکن نیز گفت: بانک یک بنگاه اقتصادی است و کارکرد آن این است که با عرضه کالا یا خدمات به بازار، سود معقولی را نسبت به قیمت تمام شده آن کالا یا خدمت به دست آورد و نقطه مشترک همه بنگاه های اقتصادی این موضوع است.

وی افزود: بانک مسکن بانک مستعدی است و یک تیم متخصص مدیریت آن را بر عهده دارد و از کارکنان حرفه‌ای و اصیل برخوردار است.

سیف با اشاره به اینکه در سال های گذشته اتفاقات خاصی برای بانک مسکن ایجاد مشکل کرده است افزود:تبدیل شدن بانک مسکن به بانک عامل فعالیت های ارزی در شرایط تحریمی و همچنین متزلزل شدن ساختار اداری و انضباطی بانک به دلیل فعالیت در مسکن مهر از جمله این مشکلات است که نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه اظهار داشت: بانک مسکن باید فعالیت‌های تخصصی خود را در بخش مسکن انجام دهد. مسکن در جامعه به قدری اهمیت دارد که بتواند به ما زمینه رشد بدهد پس بانک مسکن باید بتواند در زمینه مسکن اوج بگیرد و دستاوردهای دنیا را بررسی، شناسایی و بومی سازی کند تا بتواند در این زمینه مدعی شود و بتواند در کارهای تخصصی خود با پیشرفته ترین ها در دنیا رقابت کند و این موضوع برای کشور تبعات خوبی در پی دارد.

سیف افزود: بانک مسکن نباید هیچ گاه فراموش کند که بنگاه اقتصادی است و باید مدیریت بنگاه اقتصادی بودن خود را داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بانک مسکن در حال انجام است ادامه داد: امیدوارم در این دوره با داشتن مدیرانی متخصص شرایط مطلوب و رو به رشدی در بانک مسکن ایجاد شود و این بانک موفقیت های بزرگتری را در آینده کسب کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول