اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گلستان خبر داد

کاهش 71 درصدی تصادفات فوتی در شهریورماه امسال در گلستان

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به افزایش 15 درصدی سفرهای تابستانه در جاده‌های گلستان گفت: در شهریور ماه سال جاری شاهد کاهش 71 درصدی وقوع تصادفات فوتی در این استان بوده‌ایم.

کاهش 71 درصدی تصادفات فوتی در شهریورماه امسال در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمود میرفیضی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در تابستان امسال در جاده‌های گلستان شاهد افزایش 15 درصدی حجم سفرهای تابستانه بوده‌ایم و به طور طبیعی حجم سفرها در شهریورماه به اوج خود خواهد رسید اما در شهریورماه سال جاری شاهد کاهش 71 درصدی وقوع تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهریور ماه سال گذشته در جاده‌های گلستان 28 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که با اقدامات انجام شده پلیس در طرح تابستانه خوشبختانه این میزان در شهریور ماه امسال به 7 نفر کاهش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در تصادفات جرحی نیز با مجموع اقدامات انجام شده در این مدت شاهد کاهش 19 درصدی تصادفات جرحی و کاهش 24 درصدی مجروحان سوانح رانندگی جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

افزایش برخورد با تخلفات حادثه‌ساز / 95 دستگاه وسایل نقلیه کشاورزی متخلف توقیف شد

میرفیضی بیان کرد: در شهریور ماه امسال به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش تصادفات و جلوگیری از وقوع سوانح دلخراش برخورد با تخلف سرعت غیرمجاز 15 درصد افزایش، سبقت غیرمجاز 20 درصد افزایش و تجاوز به چپ نیز 20 درصد افزایش داشته که این برخوردها تاثیر بسیار بالایی را در کاهش وقوع تصادفات و سوانح رانندگی داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت ویژه استان از نظر قرارگیری مناطق کشاورزی در حاشیه جاده‌ها و تردد وسایل نقلیه کشاورزی در محورهای بین شهری استان و تردد وسایل نقلیه کشاورزی در محورهای بین شهری، برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، برخورد با وسایل نقلیه کشاورزی متخلف در دستور کار پلیس‌راه گلستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در همین راستا در تابستان امسال 95 دستگاه انواع وسایل نقلیه کشاورزی متخلف توقیف و اعمال قانون شد.

رانندگی بخشی از سفر برای شهروندان باشد / تاکید بر عدم تردد وسایل و ادوات کشاورزی در جاده‌های گلستان

میرفیضی با اشاره به حجم بالای تردد در روزهای پایانی تابستان در جاده‌های گلستان گفت: امسال در جاده‌های گلستان حجم بالایی از سفرهای تابستانی شاهد بوده‌ایم و با توجه به اینکه شهروندان در این روزها قصد مراجعت از سفر را دارند به طور طبیعی افزایش بیش از پیش تردد در جاده‌های استان دور از ذهن نیست.

وی اضافه کرد: تأکید پلیس این است که شهروندان زمان سفرهای خود را مدیریت کرده و طی مسیر در جاده‌ها را نیز بخشی از سفر خود بدانند و از شتاب بیهوده در رانندگی خودداری کنند.

فرمانده انتظامی گلستان ابراز داشت: وجود جنگل‌، دشت، مناطق کشاورزی و حتی مناطق مسکونی در حاشیه‌جاده‌ها، جاده‌های این استان را به مسیرهای ویژه تبدیل کرده و به همین منظور نیاز است رانندگی در جاده‌های گلستان نیز با احتیاط بیشتر انجام شود.

میرفیضی متذکر شد: تابلوهای موجود در سطح جاده‌های استان بهترین راهنما برای رانندگان و زبان گویای جاده است و رانندگان در صورت توجه به آنها و رعایت قوانین و مقررات می‌توانند سفر و خاطره خوشی را داشته باشند.

وی در پایان عنوان داشت: با توجه به شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی، تاکید ویژه پلیس به کشاورزان گلستانی این است که به دلیل حجم بالای تردد در سطح جاده‌های استان در این روزها، کشاورزان از تردد بیهوده با وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی در سطح جاده‌ها خودداری کرده و همچنین سعی کنند در شب در جاده‌ها حاضر نشوند و در صورت ضرورت از علائم هشدار دهنده و روشنایی مناسب استفاده کنند و تردد در حاشیه جاده را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/83004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول