اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«اکوادور» چهارمین کشور امن آمریکای لاتین

اکوادور رتبه 4 را در بین امن‌ترین کشورهای آمریکای لاتین به خود اختصاص داده است.

«اکوادور» چهارمین کشور امن آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، بر اساس گزارش مؤسسه مطالعاتی و آماری گالوپ، اکوادور بعد از کشورهای نیکاراگوئه، پاناما، شیلی در رتبه چهارمین کشور امن در آمریکای لاتین قرار دارد.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور پیشرفت امنیتی کشور خود را به اقدامات امنیتی اجرا شده طی سال‌های اخیر نسبت داده است.

نیکاراگوئه در صدر لیست کشورهای امن آمریکای لاتین با کمترین میزان خطرات قرار داشته و پس از آن پاناما، شیلی، اکوادور و اروگوئه بیش‌ترین امنیت را در این منطقه داراست؛ این 5 کشور طی سال‌های اخیر اصلاحات قابل توجهی در بخش امنیت داشته‌اند.

بر طبق این گزارش اکوادور طی سال‌های 2009 تا 2013 پیشرفت بسزایی در زمینه افزایش امنیت داشته که رئیس جمهور این کشور این دستاورد را مرهون اقدامات صورت گرفته از قبیل مبارزه با جرم و جنایت، کنترل استفاده از اسلحه، ایجاد استقلال در مجامع قضایی و دستگیری مجرمان خطرناک می‌داند.

شاخص امنیت عمومی توسط مؤسسه گالوپ بر اساس احساس مسئولیت پلیس، احساس امنیت در میان مردم و میزان سرقت‌های ثبت شده صورت می‌گیرد.

مقامات اکوادور طی سال‌های اخیر به منظور افزایش امنیت در این کشور نهایت تلاش خود را کرده و بدین منظور 15 ساختمان با سیستم‌های امنیتی «ECU-911» و دوربین های مداربسته برای ضبط و ثبت وقایع رخدادی در هر لحظه، نصب و راه‌اندازی کرده‌اند.

به گفته مقامات این کشور عواملی همچون: اجرای قوانین جزائی با توجه به روش‌ها و جرائم و تخلفات جدید در حوزه برقراری عدالت و همچنین تخصیص تدارکات و پشتیبانی پلیس در زمینه کاهش نرخ جرم و جنایت در کشور و افزایش امنیت نقش مؤثری داشته‌اند.

مؤسسه مطالعاتی و آماری گالوپ طی تحقیقات تلفنی و حضوری خود در بین سال‌های 2009 تا 2013 از حدود 1000 نفر با حداقل سن 15 سال از هر کدام از این 5 کشور آمریکای لاتین با درصد خطای 2.1 و 5.6 درصد و سطح اطمینان 95 درصد به این نتایج دست یافته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول