اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذرماه امسال برگزار می‏‏شود

برگزاری دومین کارگروه اقتصاد مقاومتی در گلستان

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان گفت: چهارم آذرماه سال جاری دومین کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان برگزار می‏‏‌شود.

برگزاری دومین کارگروه اقتصاد مقاومتی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی اسفندیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: سومین کارگاه اقتصاد مقاومتی نیز به صورت همایش منطقه‏ای با حضور استان‏های گلستان، مازندران، گیلان و سمنان در بیست و چهارم بهمن ماه امسال در رشت برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ماحصل کارگاه‏های مذکور برای تدوین سند برنامه ششم توسعه در برش استانی کمک شایانی خواهد کرد.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: نخستین کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان در 22 مرداد ماه در دانشگاه آزاد واحد علی‏‏آبادکتول با حضور حسین مظفر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: حسین مظفر عضو کمیته مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، محمدابراهیم مداحی رئیس کمیسیون چشم‏انداز و امور نخبگان و رئیس هیئت رئیسه سلسله برنامه‏های اقتصاد مقاومتی، حسین کنعانی‏مقدم مسئول کمیته طرح و بودجه کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام و پرویز خسروشاهی دبیر کمیته پیگیری و ارزیابی تحقق اهداف سند چشم‏انداز و سیاست‏های کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانان اصلی بودند.

اسفندیاری افزود: در این کارگاه آموزشی مدیران و اعضای شورای اداری استان، فعالان بخش خصوصی و اعضای شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان حضور داشتند و برای حاضران در کارگاه علاوه بر صدور گواهینامه آموزشی یک مدرک علمی توسط پژوهشکده چشم‏انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر می‏شود که می‏تواند به عنوان مدرس اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار گیرد..

مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری گلستان گفت: تبیین سهم و نقش استان گلستان در تحقق اهداف سیاست‏های کلی اقتصاد مقاومتی توسط استاندار گلستان ارائه شد و همچنین ساختار و مؤلفه‏های اقتصاد مقاومتی، تحلیل اقتصاد ایران و تبیین الزامات و راه‏های تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر مباحث بود که توسط سایر مدرسان در این کارگاه ارائه شد.

وی ادامه داد: در برگزاری کارگاه یک روزه، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و نیز دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان همکاری داشتند.

مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری گلستان با اشاره به مهمترین اهدافی که این کارگاه دنبال می‏کند، گفت: این کارگاه آموزشی و علمی در راستای جهت‏گیری‏های سند چشم‏انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران و برنامه‏های توسعه پنج ساله کشور و تبیین همسویی با سیاست‏های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار شده و شامل سلسله کارگاه‏ها و دوره‏های علمی، آموزشی اقتصاد مقاومتی است که با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت کشور در 31 استان برگزار می‏شود.

اسفندیاری با اشاره به اهداف دیگر برگزاری این کارگاه خاطرنشان کرد: تبیین اهداف و برنامه‏های مجمع، قوه مجریه و نهادهای حاکمیتی برای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری، تبیین مبانی، مفاهیم و ضرورت‏های اجرایی کردن سیاست‏های کلی اقتصاد مقاومتی توسط اساتید و مدرسین مجمع ارائه ‏شد.

انتهای پیام/2307/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول