اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهم شهریور ماه امسال

کرمانشاه میزبان دهمین جشنواره قرآن و عترت کشور است

دبیر دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی از میزبانی استان کرمانشاه در دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی طی دهم تا سیزدهم شهریور ماه سال‌جاری خبر داد.

کرمانشاه میزبان دهمین جشنواره قرآن و عترت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیژن عباسی خزایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه از میزبانی این استان در دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی طی دهم تا سیزدهم شهریور ماه سال‌جاری خبر داد.

وی این جشنواره را بزرگترین رویداد قرآنی استان در چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: مؤلفه‌های فرهنگی شاخص استان کرمانشاه و کسب مدارج علمی و موفقیت‌های دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی موجب شد تا کرمانشاه میزبان این دوره از مسابقات باشد.

دبیر دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کاربست قرآن در زندگی و انس و الفت دانشگاهیان با قرآن را از مهمترین اهداف جشنواره فوق عنوان کرد.

عباسی خزایی با بیان اینکه برکات این جشنواره تنها معطوف به زمان برگزاری نیست، خاطر نشان کرد: گردآوری نخبگان فرهنگی و قرآنی کشور و معرفی فرهنگ غنی استان کرمانشاه به آن‌ها و بهره‌گیری از توانایی‌های آنان در این زمینه از جمله برکات این جشنواره است.

وی تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارائه ادبیات بیانی منحصر به‌فرد قرآن و نشان دادن ظرفیت‌های فرهنگ اسلامی در قالب آثار ادبی، هنری و مقالات پژوهشی را از دیگر اهداف دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست.

این مسئول بیان کرد: این جشنواره در 6 بخش کتبی، شفاهی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برای دانشجویان و در سه بخش شامل کتبی، شفاهی و مقاله برای مدرسان و کارکنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری انجام می‌شود، اظهار داشت: در مرحله استانی 9 هزار نفر از سراسر کشور از جمله 600 نفر از استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت 272 نفر به مرحله دوم راه یافتند.

دبیر دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزیده شدن 451 اثر در دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: بیشترین آثار ارسالی به جشنواره مربوط به استان تهران است.

عباسی خزایی خاطر نشان کرد: از بیش از 44 داور برای قضاوت در مورد آثار استفاده شده و مرحله کشوری نیز با حضور داوران بین‌المللی و رؤسای تمامی دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی مکان برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره را تالار بعثت شهر کرمانشاه اعلام کرد و بیان داشت: 32 اثر در بخش فناوری، 175 اثر در بخش هنری، 75 اثر مربوط به آثار ادبی و 163 مقاله به این جشنواره ارسال شده است.

این مسئول به همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام مختلف در استان کرمانشاه اشاره و عرفان را خمیرمایه تفکر و اندیشه مردمان این دیار و یکی از عمده دلایل این همزیستی و وحدت مثال‌زدنی عنوان کرد.

دبیر دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: فرهنگ یک مقوله تزیینی نیست و باید به‌عنوان یکی از عناصر تمدن‌ساز در جوامع مورد توجه قرار بگیرد، چراکه تمام ابعاد زندگی را متأثر می‌کند.

وی به گردش مالی صنعت فیلمسازی اشاره کرد و متذکر شد: با استفاده از این ظرفیت و ساخت فیلم‌هایی با محتوای موضوعات و قصص قرآنی می‌توان موجبات اشتغال پایدار را فراهم کرد.

انتهای پیام/2700/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول