اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

مناظره مسکن مهر/۶

لطفی‌زاده: شاخص تراکم خانوار با مسکن مهر به زیر یک رسید

معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق آمارهای سال ۹۰ با احتساب خانه‌های خالی شاخص تراکم خانوار به زیر یک رسید و شاخص خانه‌های با کیفیت و تعداد نفر در اتاق نیز براساس شاخص‌ها بهبود یافته است.

لطفی‌زاده: شاخص تراکم خانوار با مسکن مهر به زیر یک رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدعلی لطفی‌زاده معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در مورد ضرورت ساخت مسکن مهر برای اقشار کم‌درآمد گفت:‌ مردم از حکومت تقاضا دارند که مشکلات‌شان را برطرف کند و سال‌ها است که در ساخت مسکن گروهی بر مبنای پس‌انداز سرمایه‌گذاری و سرمایه‌داری استفاده داشتند و گروهی از روش‌های حمایتی منت‌گذار مردم استفاده می‌کردند.

وی افزود: طرحی هم در مجلس تصویب شد که دولت به عنوان وظیفه به خانه‌دار شدن اقشار کم ‌درآمد کمک کند.

لطفی‌زاده تصریح کرد: کسی با خانه‌دار شدن مردم مشکل ندارد بلکه به روش آن انتقاد دارد که فکر می‌کنم مورد به مورد باید رسیدگی کنیم. یک کسری در واحد مسکونی کشور وجود دارد که یک میلیون واحد بوده است.

معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با تأکید براینکه باید موضوع مسکن مهر را تا 5 یا 6 شاخص ارزیابی کنیم، خاطرنشان کرد: در مسکن مهر شاخصی با عنوان تراکم خانوار در واحد مسکونی داریم که در سال 90 با احتساب خانه‌های خالی این عدد از یک هم کاهش یافت که نشان می‌دهد در این شاخص بهبود داشته ایم، در این حال شاخص خانه‌های با کیفیت و تعداد نفر در اتاق نیز براساس شاخص‌ها نشان می‌دهد که بهبود یافته است.

این مسئول در دولت دهم گفت: 4 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن مهر ساخته شده که 2 میلیون و 180 واحد در شهرها و 2 میلیون و 120 هزار واحد در روستاها است.

لطفی‌زاده با بیان اینکه بنیاد مسکن در روستاها علاوه بر ارائه تسهیلات بر نحوه ساخت مسکن نظارت می‌کند، خاطرنشان کرد: خروجی کار این شده که یک زمانی در استانی مانند کرمان وقتی زلزله می‌آمد ده‌ها نفر کشته می‌شدند ولی پس از ساختن مسکن‌های مهر 5 سال بعد همان زلزله آمد ولی فقط 5 نفر کشته شد.

وی به روش‌های دیگر ساخت مسکن مهر در شهرها اشاره کرد و گفت: از مجموع 2 میلیون و 180 واحد مسکونی در شهرها یک میلیون واحد مسکن مهر خودمالک است. یعنی جایی که دولت زمین نداشته مالک با اخذ تسهیلات از دولت ساختمان می‌سازد و بخشی از آن را به واجدین مسکن مهر می‌دهد.

به گفته معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی بخش دیگری از واحدهای مسکونی در قالب تعاونی کارکنان ساخته شده است.

لطفی‌زاده اضافه کرد: از مجموعه واحدهای ساخته شده دولت از ساخت 200 هزار واحد در بافت فرسوده حمایت کرده و رقمی حدود 480 هزار واحد در زمین‌های سه‌جانبه با حمایت دولت به شکل 99 ساله ساخته شده است و هیچ ساخت و سازی خارج از محدوده انجام نشده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول