اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن 41 شبه‎نظامی طالبان/ حملات راکتی از خاک پاکستان به شرق افغانستان

کشته و زخمی شدن 41 شبه‎نظامی طالبان، زخمی شدن پنج غیرنظامی در حملات راکتی از خاک پاکستان به شرق افغانستان، کشته شدن پنج پلیس و انفجار مین در شهر «مزار شریف» بخشی از رویدادهای مهم امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

کشته و زخمی شدن 41 شبه‎نظامی طالبان/ حملات راکتی از خاک پاکستان به شرق افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کنر»، «ننگرهار»، «قندهار»، «زابل»، «هلمند» و «کاپیسا» در 24 ساعت گذشته، هفت شبه‎نظامی طالبان کشته، یک نفر زخمی و یک نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، 41 حلقه مین و مقداری مواد منفجره از ولایت ارزگان نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

وزارت دفاع افغانستان نیز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در عملیات نیروهای امنیتی افغان در نقاط مختلف این کشور 11 شبه‎نظامی طالبان کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

در این اطلاعیه آمده است که در این رویداد پنج پلیس افغان نیز در نقاط مختلف افغانستان جان باخته‌اند.

همچنین دفتر مطبوعاتی والی ولایت «هلمند» با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که بر اثر عملیات هوایی در این ولایت 13 شبه‌‎نظامی طالبان کشته شدند.

کشته شدن 5 پلیس در شرق افغانستان 

«سرحد زواک»، سخنگوی والی ولایت «لغمان» در شرق افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که چهار پلیس افغان در منطقه «پادپخ» ولایت لغمان به سوی 2 پلیس همکار خود آتش گشودند.

به گفته زواک، چهار پلیس پس از تیراندازی و کشتن 2 پلیس دیگر از محل فرار کردند.

از سوی دیگر«غلام سخی روغ لیونی»، فرمانده پلیس ولایت «زابل» نیز گفت که بر اثر حمله انتحاری به سربازانی که در حال بازرسی بودند 2 نفر از آن‌ها کشته شدند.

همچنین مقام‎های امنیتی در ولایت «قندوز» نیز از کشته شدن یک پلیس راهنمایی و رانندگی از سوی شبه‎نظامیان طالبان خبر دادند.

زخمی شدن 5 غیرنظامی در حملات راکتی از خاک پاکستان به شرق افغانستان

«عبدالحبیب سید خیل»، فرمانده پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر حملات راکتی از خاک پاکستان به منطقه «دانگام» و «شیگل» این ولایت، یک غیرنظامی کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته سید خیل، این حملات از صبح روز گذشته (یکشنبه) آغاز و تا صبح امروز ادامه داشت که در نتیجه 15 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

پیش از این نیز حدود 286 راکت از آن سوی مرز افغانستان به مناطق مختلفی در ولایت‌های شرقی این کشور پرتاب شده است.

انفجار مین در شهر مزار شریف در شمال افغانستان

«منیر احمد فرهاد»، سخنگوی والی ولایت «بلخ»  در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‌‎ها اظهار داشت که یک مین مغناطیسی جاسازی شده در خودروی پلیس، منفجر شد اما به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

مزار شریف درشمال افغانستان از ولایت‎های امن این کشور به شمار می‎رود و در چند ماه اخیر این اولین حمله شبه‎نظامیان طالبان در این ولایت بوده است.

کشته و زخمی شدن 5 نفر در شمال افغانستان

«احمد جاوید بیدار»، سخنگوی والی ولایت «فاریاب» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مواد منفجره جاسازی شده در یک دوچرخه در نزدیکی مهمانخانه ریاست امنیت ملی این کشور، 2 پلیس و 3 غیرنظامی زخمی شدند.

به گفته بیدار، انفجار دیگری نیز در سمت شرقی این ولایت به وقوع پیوسته که تلفات و خساراتی را در پی نداشته است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمله تروریست‎ها در کابل و ولایت‌های مهم این کشور شدت گرفته است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول