اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پارک جنگلی شوراب با درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل

پارک جنگلی شوراب با درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل در خرم‌آباد هر ساله پذیرایی مسافران نوروزی است.

پارک جنگلی شوراب با درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، استان لرستان با مساحتی بالغ بر 28 هزار و 64 کیلومتر مربع 7/1 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

لرستان با گستره‌ای نزدیک به 30 هزار کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران واقع شده که از کهن‌ترین مناطق کشور است، این استان دارای آب و هوای متنوعی بوده، این تنوع از شمال به جنوب و از شرق به غرب کاملا متفاوت است.

استان لرستان که به عنوان سرزمین مفرغ‌ها مشهور بوده و علاوه بر آثار باستانی بسیار زیبا، دارای طبیعتی بسیار چشم‌نواز است.

لرستان به عنوان استانی چهار فصل همواره ظرفیت لازم برای جذب گردشگران خوش ذوق در نقاط مختلف کشور را داراست.

استان لرستان به خاطر جاذبه‌های تاریخی یکی از استان‌هایی است که مورد توجه اغلب ایرانیان قرار گرفته است.

*خرم‌آباد

 

شهر خرم‌آباد در دره‌ای خوش آب و هوا و پر آب قرار گرفته ‌است.

وجود چشمه‌های فراوان و آثار تاریخی متعدد باعث به وجود آمدن مجموعه‌ای از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی در شهر خرم‌آباد شده ‌است.

وجود دریاچه کیو، سراب‌ها و چشمه‌ها در کنار آثار تاریخی مانند قلعه فلک افلاک، پل شاپوری، مناره آجری، سنگ نبشته و گرداب سنگی که خود مجموعه‌ای از آثار تاریخی و طبیعی است، مجموعه‌ای بی نظیر را در شهر خرم‌آباد تشکیل داده ‌است.

در اطراف شهر خرم‌آباد نیز گردشگاه‌های بسیاری وجود دارد که از جمله آنها پارک جنگلی شوراب در جنوب شهر و پارک جنگلی مخمل‌کوه در شمال شهر را می‌توان نام برد.

خرم‌آباد را می‌توان یکی از شهرهای توریستی ایران دانست.

*پارک جنگلی شورآب

یکی از پارک‌های طبیعی اطراف شهر خرم‌آباد است، این پارک طبیعی در کیلومتر 25 جاده خرم‌آباد به پلدختر واقع شده و دارای جاده دسترسی آسفالت، آلاچیق و دیگر امکانات رفاهی است.

پارک جنگلی شورآب به دلیل وجود درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل هر سال در فصل بهار گردشگران بسیاری را خود جذب می‌کند.

پارک جنگلی شورآب یکی از پارک های طبیعی اطراف شهر خرم‌آباد است.این پارک طبیعی در کیلومتر 25 جاده خرم‌آباد به پلدختر واقع شده و دارای جاده دسترسی آسفالت، آلاچیق، و دیگر امکانات رفاهی است.

* پارک جنگلی شوراب خرم‌آباد 570 هکتار است

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی لرستان در این خصوص به خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: پارک جنگلی شوراب خرم‌آباد یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی کشور و استان لرستان است که هر ساله شاهد استفاده هزاران گردشگر داخل و خارج استان در این پارک هستیم.

مهرداد بهاروند تصریح کرد: در این پارک علاوه بر دارا بودن درختان خود رو بلوط، درختان دستکاری توسط منابع طبیعی استان لرستان کاشته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پارک جنگلی شوراب خرم‌آباد 570هکتار است، یاد‌آور شد: برای رفاه حال مسافران نوروزی و دیگر شهروندان مسافران نوروزی 61سرویس بهداشتی در این پارک راه‌اندازی شده است.

وی افزود: علاوه بر این ایجاد نمازخانه و یک حلقه چاه آب جهت تامین آب شرب گردشگران و مهمانانی که از این پارک استفاده می‌کنند، حفر شده است.

بهاروند خاطرنشان کرد: انتظار ما از مردم این است که به خوبی از عرصه‌های ملی منابع طبیعی به ویژه پارک‌های جنگلی استفاده کنند توصیه می‌شود از قطع درختان، روشن کردن  آتش، تخریب زمین با بیل و بیلچه پرهیز و خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: از خانواده‌های محترم انتظار داریم از انداختن طناب روی شاخه‌های درختان خودداری و برای گرم کردن غذای خود از پیکنیک و منقل استفاده کنند.

بهاروند خاطرنشان کرد: اکیب‌های گشتی منابع طبیعی لرستان از 28اسفند سال گذشته به صورت ویژه کار خود را آغاز کرده و با هرگونه تخلف در زمینه‌های مختلف از جمله تخریب زمین و قطع درختان برخورد جدی می‌کنند.

وی گفت: سال گذشته به مناسبت روز درختکاری 800هزار اصله نهال در سطح لرستان توزیع و کاشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: انتظار ما از همه مسافران نورزی  و شهروندان لرستانی این است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن  1504 که به صورت رایگان است، با کشیک‌های شبانه‌روزی منابع طبیعی لرستان در میان بگذارند.

گزارش از اکرم محمودوند

انتهای پیام/85001/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول