اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز عنوان کرد

توزیع بیش از 50 هزار اصله نهال در شهرستان سقز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز از توزیع بیش از 50 هزار اصله نهال در این شهرستان همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.

توزیع بیش از 50 هزار اصله نهال در شهرستان سقز

کریم شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز، با اشاره به فرهنگ درخت و درختکاری در اسلام، اظهار داشت: کاشت درخت و نگهداری از آن در جامعه تاکید شده و فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز از برگزاری جشن درختکاری با همکاری شهرداری سقز  و حضور مسئولان شهرستان در اماکن مختلف عمومی همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد و اذعان داشت: بیش از 50 هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف از قبیل سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، صنوبر، افرا زمینی،زبان گنجشک،کاتالیا و غیره مابین اقشار مختلف و دهیاران به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان سقز اشاره و تصریح کرد: سخنرانی در نماز جمعه و توزیع نهال میان نمازگزاران، پخش بروشور و ارسال پیامک‌های مرتبط با منابع طبیعی، آذین‌بندی شهر، برگزاری مراسم با شرکت جوانان هلال احمر و برگزاری جشن درختکاری از جمله این برنامه‌ها است.

شریفی با تاکید بر اینکه حفظ و احیای منابع طبیعی می‌تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی شود، بیان کرد: مشارکت مردمی و همراهی دستگاه‌های اجرایی برای بهتر برگزار شدن هفته گرامیداشت منابع طبیعی ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: تابستان امسال در اثر آتش‌سوزی 200 هکتار از مراتع این شهرستان از بین رفت ولی با مشارکت شورای روستاها و دهیاران روستاهای چاپان علیا، ایرانخواه، اینچکه و ایوب به تعداد 20 نفر بیش از 200 کیسه بذور مختلف از گیاهان مرغوب مرتعی بذرپاشی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز ادامه داد: پروژه تبدیل دیم‌زارهای کم‌بازده به علوفه‌کاری با استفاده از بذر یونجه و توزیع کودشیمیایی مناسب در سطح 14 هکتار در روستاهای کانی‌سفید علیا و مرخز انجام شد.

وی با اشاره به پیشرفت و بهبود وضعیت منابع طبیعی، افزود: لزوم توجه به مشارکت همه آحاد جامعه خصوصا تشکل‌های تخصصی،NGOها و جوامع محلی در امر حفظ، احیا و بهره‌برداری از این منابع ضروری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز یکی از راه‌های گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را فرهنگ‌سازی از طریق دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و بیان داشت:  نقش موثر دستگاه‌های اجرایی با فرهنگ‌سازی در برون‌رفت وضعیت موجود منابع طبیعی انکارناپذیر است.

شریفی با اشاره به تخریب و تصرف، تشکیل پرونده، بحث زمین‌خواری اذعان داشت: از ابتدای سال جاری با برقراری گشت نوروزی عملا عملیات حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی علی‌رغم کمبود نیرو و امکانات به نحو مطلوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: برقراری کشیک اطفاء حریق جنگل و مراتع از 15 خرداد لغایت 30 مهرماه، فعال‌سازی پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری، تشکیل 143 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی و معرفی متخلفین به مراجع قضایی، تشکیل 9 فقره پرونده قطع درختان خودرو به تعداد 268 اصله درخت، تشکیل 12 فقره پرونده تخریب و تصرف مجدد، رفع تصرف و بازپس‌گیری بیش از یک‌هزار و 243 مترمربع از اراضی تصرف شده به تعداد 214 فقره و برگشت آن بیت‌المال از جمله اقدامات این اداره در سال جاری است.

انتهای پیام/79010/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول