اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

مذاکره‌کنندگان غربی به تعهدات خود پایبند باشند

امام جمعه شهرستان چالوس گفت: مذاکره‌کنندگان غربی باید به تعهداتشان پایبند باشند.

مذاکره‌کنندگان غربی به تعهدات خود پایبند باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چالوس اظهار داشت: از روز 30 دی ماه اجرای توافقات هسته‌ای ایران و 1+5 آغاز شده است که طبق آن طرفین متعهد شدند اقدامات گذشته خود را ادامه ندهند، ایران بر ظرفیت هسته‌ای خود نیفزاید و 1+5 هم تحریم‌ها را تعلیق و برخی را آزادسازی کند.

وی تصریح کرد: در این رابطه یک نکته قابل توجه است و آن اینکه ما با پیروی از مقام معظم رهبری ضمن اعلام حمایت و اعتماد به دولت و تیم مذاکره کننده و تقدیر از تلاش‌های‌شان، به پایبندی طرف غربی به تعهداتشان اعتماد نداریم ولی از مسئولان کشور می‌خواهیم در رابطه با سیاست هسته‌ای هم‌صدا باشند.

راشدی تاکید کرد: برخی‌ها طوری اظهار نظر نکنند که دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان شود و از طرفی هم نباید طوری راجع به آثار توافقات حرف بزنند که سرنوشت کشور را با نتیجه مذاکرات پیوند بدهیم و تنها راه مشکلات کشور را در اجرای توافقات بدانیم، ما باید به ظرفیت و توانمندی داخلی اعتماد کنیم و با اتکا به قدرت و ظرفیت درونی کشور را بدون وابستگی بسازیم.

وی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات ژنو دو از پیش مشخص است، افزود: قطعا عدم حضور ایران در اجلاس نافی نقش تعیین کننده ایران در سوریه و منطقه نیست، ایران بدون تعهد به نتیجه مذاکرات با حفظ موضع مستقل و تاثیرگذارش با انگیزه بیشتر مسائل سوریه را به همراه سایر دوستان سوریه دنبال می‌کند و کسی نمی‌تواند نقش ایران را در تحولات سوریه انکار کند.

امام جمعه چالوس به سرنوشت سوریه به مثال "سالی که نکوست از بهارش پیداست " اشاره کرد و گفت: وقتی دبیرکل سازمان ملل این قدر از خود اراده و اختیار ندارد که یک روز از ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار در مسئله سوریه و منطقه دعوت می‌کند و فردای آن با فشار آمریکا و لابی صهیونیستی دعوتش را پس می‌گیرد، نتیجه مذاکرات از پیش مشخص است که چه خواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه بهمن گفت: ماه بهمن برای ملت ما، یادآور دوران خوش خاطره‌ها و روزهای نجات و رهایی و استقلال خواهی ملت و حماسه و انقلاب است، در این ماه بود که با همت و حضور عمومی ملت تحت رهبری‌های امام خمینی(ره) حکومت 2500 ساله شاهنشاهی در هم فروریخت و بزرگ‌ترین معجزه قرن تحقق پیدا کرد.

انتهای پیام/86004/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول