اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

آموزش و پرورش به همفکری و مشارکت مردم در پیشبرد اهداف نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:در عرصه فکری و همفکری آموزش و پرورش نیازمند مشارکت مردم است.

آموزش و پرورش به همفکری و مشارکت مردم در پیشبرد اهداف نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید عاملیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: قرآن کریم دو نسبت درباره پیامبر ترسیم می‌کند. یکی نسبت پیامبر(ص) با امت و دیگری نسبت و وضعیت امت در قبال پیامبر(ص) است.

وی بیان داشت: درباره وظیفه و نسبت پیامبر(ص) در قبال با امت قرآن کریم به خصایص ویژه‌ای اشاره می‌کند. از جمله حریص بودن پیامبر(ص) به هدایت امت و همچنین معلم تزکیه و تعلیم بودن او برای مسلمانان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: قرآن کریم در رابطه با وظیفه امت در قبال پیامبر(ص) به نکات قابل تأملی اشاره می‌کند از جمله اینکه امت وظیفه دارند به کتاب و دین او ایمان بیاورند، وظیفه دیگر امت مودت نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) است.

وی در قسمت دوم از سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه به هفته نکوداشت شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: همواره مردم و حضور مردم در ساختار حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی یکی از شاخصه‌های اصلی تلقی می‌شود.

امام راحل همواره بر حضور مردم و مشارکت مردم در ساختار حکومتی تأکید می‌ورزیدند و نتیجتا مشورت با مردم در حل معضلات و مشکلات اجتماعی علی‌الخصوص در آموزش و پرورش برای ما سودمند است.

عاملیان تأکید کرد: بشر همواره در طول تاریخ به اجتماع اراده‌‌ها، جمع عقلی و نظرات اعتقاد داشته است و آموزش و پرورش به عنوان قسمت عمده‌ای از این بدنه اجتماعی و سازمانی که رسالت تربیت و تعلیم نیروهای اجتماعی مردم را بر عهده دارد بیشتر بر اجماع عقلی مردم و مشارکت آنها اعتقاد دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مشارکت خانه، مدرسه و اجتماع در سه مرحله روئیدن، بالیدن و به ثمر رسیدن این بذر در پرورش قابلیت‌های محصل حیاتی است.

وی اذعان داشت: ما در فرآیند تعلیم و تربیت فرزندان امت اسلامی در ایران به یک پرورش همه‌جانبه وجودی جوانان و محصلان می‌اندیشیم.

این مسئول  افزود: قانون تشکیل شوراها در آموزش و پرورش نقطه عطفی برای کمک، همکاری و مشارکت بیشتر مردم با نهاد آموزش و پرورش در انجام رسالتش بود.

وی ابراز کرد: اعضای شوراها متشکل از افراد اندیشمند، صاحب رأی و صاحب نفوذ است. این ترکیب به ما این اجازه را می‌دهد که اولا چالش‌های آموزش و پرورش را شناسایی کنیم و از اندیشه و نفوذ به منظور رفع و حل این چالش‌ها اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: در عرصه فکری و همفکری آموزش و پرورش نیازمند مشارکت مردم است.

عاملیان بیان کرد: دومین عرصه نیاز آموزش و پرورش به مشارکت مردم در میدان عمل و علی‌الخصوص کمک‌های مادی خیران است، باید هر فرد مروج مفهوم مشارکت با آموزش و پرورش در جامعه باشد.

انتهای پیام/63030/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول