به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید عاملیان در سخنان پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته اصفهان، با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: قرآن کریم دو نسبت درباره پیامبر ترسیم میکند. یکی نسبت پیامبر(ص) با امت و دیگری نسبت و وضعیت امت در قبال پیامبر(ص) است.
وی بیان داشت: درباره وظیفه و نسبت پیامبر(ص) در قبال با امت قرآن کریم به خصایص ویژهای اشاره میکند. از جمله حریص بودن پیامبر(ص) به هدایت امت و همچنین معلم تزکیه و تعلیم بودن او برای مسلمانان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: قرآن کریم در رابطه با وظیفه امت در قبال پیامبر(ص) به نکات قابل تأملی اشاره میکند از جمله اینکه امت وظیفه دارند به کتاب و دین او ایمان بیاورند، وظیفه دیگر امت مودت نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) است.
وی در قسمت دوم از سخنان پیش از خطبههای نماز جمعه به هفته نکوداشت شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: همواره مردم و حضور مردم در ساختار حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی یکی از شاخصههای اصلی تلقی میشود.
امام راحل همواره بر حضور مردم و مشارکت مردم در ساختار حکومتی تأکید میورزیدند و نتیجتا مشورت با مردم در حل معضلات و مشکلات اجتماعی علیالخصوص در آموزش و پرورش برای ما سودمند است.
عاملیان تأکید کرد: بشر همواره در طول تاریخ به اجتماع ارادهها، جمع عقلی و نظرات اعتقاد داشته است و آموزش و پرورش به عنوان قسمت عمدهای از این بدنه اجتماعی و سازمانی که رسالت تربیت و تعلیم نیروهای اجتماعی مردم را بر عهده دارد بیشتر بر اجماع عقلی مردم و مشارکت آنها اعتقاد دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مشارکت خانه، مدرسه و اجتماع در سه مرحله روئیدن، بالیدن و به ثمر رسیدن این بذر در پرورش قابلیتهای محصل حیاتی است.
وی اذعان داشت: ما در فرآیند تعلیم و تربیت فرزندان امت اسلامی در ایران به یک پرورش همهجانبه وجودی جوانان و محصلان میاندیشیم.
این مسئول افزود: قانون تشکیل شوراها در آموزش و پرورش نقطه عطفی برای کمک، همکاری و مشارکت بیشتر مردم با نهاد آموزش و پرورش در انجام رسالتش بود.
وی ابراز کرد: اعضای شوراها متشکل از افراد اندیشمند، صاحب رأی و صاحب نفوذ است. این ترکیب به ما این اجازه را میدهد که اولا چالشهای آموزش و پرورش را شناسایی کنیم و از اندیشه و نفوذ به منظور رفع و حل این چالشها اقدام کنیم.
وی اظهار کرد: در عرصه فکری و همفکری آموزش و پرورش نیازمند مشارکت مردم است.
عاملیان بیان کرد: دومین عرصه نیاز آموزش و پرورش به مشارکت مردم در میدان عمل و علیالخصوص کمکهای مادی خیران است، باید هر فرد مروج مفهوم مشارکت با آموزش و پرورش در جامعه باشد.
انتهای پیام/63030/ل30