اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی فارس:

دانشگاه با اسلامی‌ کردن علوم به حوزه نزدیک می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس گفت: دانشگاه با اسلامی‌ کردن علوم به حوزه نزدیک می‌شود.

دانشگاه با اسلامی‌ کردن علوم به حوزه نزدیک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آرش علا‌الدینی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش «روز وحدت حوزه و دانشگاه» و «بزرگداشت شهید مفتح» در تالار حکمت پردیس دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نباید حوزه و دانشگاه را از یکدیگر جدا دانست.

وی افزود: هنگامی دانش و پیشرفت علمی مسلمانان در جهان زبان‌زد بود که سیستم حوزه علمیه در کشورهای اسلامی برقرار بود و دنیا شاهد ظهور ملاصدراها، ابن‌سینا‌ها و دیگر بزرگان شد.

علا‌الدینی جدایی حوزه از دانشگاه را نسخه استعمار و استکبار برای مسلمانان دانست و اضافه کرد: این در حالی‌ است که عالمان غربی، روزی شاگردان دانشمندان مسلمان در سرزمین‌های اسلامی بوده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس تصریح کرد: سرآمدترین چهره‌هایی که در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کردند، آیت‌الله مطهری و آیت‌الله مفتح بودند.

وی با اشاره به ترور آیت‌الله مفتح در محیط دانشگاه، ادامه داد: باید مطهری‌ها و مفتح‌های روزگار خود را بشناسیم و با برنامه‌ریزی‌های منسجم و موثر، زمینه ظهور و بروز این افراد را فراهم آوریم.

علا‌الدینی تصریح کرد: حضرت امام(ره) تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه را در یک فرمان صادر می‌کنند که این یک کد و نشانه است.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس جدایی کنونی بسیج دانشجویی و طلبه را نادرست دانست و بیان کرد: لازم است که دانشگاه به حوزه نزدیک شود و نخستین گام، اسلامی‌کردن دروس دانشگاهی ا‌ست.

وی بیان کرد: اکنون در تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی، جایگاه روحانیت کجاست، در حالی که پیش از انقلاب اسلامی و در جریان نهضت امام، نقش روحانیت در جنبش دانشجویی بسیار پررنگ بود.

علا‌‌الدینی در ادامه گفت: پس از شهادت آیت‌الله مطهری، امام می‌فرمایند که حضرت‌ آقا رسالت این استاد شهید را در راه وحدت حوزه و دانشگاه، ادامه دهند و با توجه به فرمایشات امام خامنه‌ای، ماموریت داریم که غفلت به وجود آمده در این موضوع را برطرف کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس در توضیح هدف سازمان متبوع خود، اضافه کرد: بسیج دانشجویی برنامه دارد که به اسلامی‌ کردن علوم مختلف در دانشگاه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه وحدت حوزه و دانشگاه، اسلامی ‌کردن علوم مختلف است که این کار با بحث علمای حوزه و دانشگاه و تبیین مغایرت‌های دروس دانشگاهی با علوم اسلامی، امکان‌پذیر است.

به گزارش فارس، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز حجت‌الاسلام علی‌اکبر کلانتری در سخنرانی خود بر لزوم همدلی و وحدت بین دانشگاهیان و حوزویان تاکید کرد.

انتهای پیام/‌2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول