اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای امکان نقش‌آفرینی مردم در قیام جهانی حضرت مهدی (عج)

کتاب «نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)» منتشر شد

کتاب «نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)» به همت مرکز تخصصی مهدویت حوزه به چاپ رسید.

کتاب «نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب «نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)» از دو بخش اصلی مفاهیم و مبانی و مردم و حکومت جهانی مهدوی تشکیل شده است.

قیام و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) از مباحثی است که همواره در منابع روایی به آن اهتمام فراوانی شده و پژوهشگران، اندیشمندان و نویسندگان همواره به آن توجه و اهتمام داشته‌اند.

کتاب رهبری بر فراز قرون اثر سید محمدباقر صدر، کتاب قیام و انقلاب مهدی از دیدگاه فلسفه تاریخ اثر شهید مرتضی مطهری، کتاب چشم‌اندازی به حکومت مهدی اثر نجم‌الدین طبسی و کتاب عصر ظهور اثر علی کورانی در این حوزه نوشته شده است.

در این کتاب تلاش شده تا به بررسی و تبیین موضوع نقش مردم در زمینه‌سازی و امکان نقش‌آفرینی آنها در قیام جهانی حضرت مهدی(عج) و نیز حضور آنها در سازمان سیاسی حکومت جهانی مهدوی به گونه‌ای ژرف، فراگیر و مستقل پرداخته شود.

بررسی‌ها به طور عمده بر پایه استناد به روایات معتبر صورت گرفته و در اعتبارسنجی روایات افزون بر اعتبار سندی به اعتبار دلالی و محتوایی توجه شده است.

اگرچه مبانی نظری نقش مردم در قیام و حکومت جهانی مهدوی همان مبانی نظری نقش آن در اسلام و حکومت اسلامی است، ولی به گونه‌ای ویژه با یادآوری شواهد در خصوص قیام و حکومت مهدوی به این مبانی اشاره می‌شود.

مهم‌ترین مبانی در این بخش مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناسی، انسان‌شناختی و جامعه‌شناختی است.

بخش دوم با عنوان مردم و حکومت جهانی مهدوی مشتمل بر سه فصل است که فصل نخست دارای عنوان نقش مردم در زمینه‌سازی انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) بوده که در این فصل نقش مردم در زمینه‌سازی در سه عرصه اعتقادی، ‌سیاسی، نظامی و انتظامی بررسی می‌شود.

فصل دوم نقش مردم در قیام و پیروزی حضرت مهدی(عج) است که در این فصل به اقتضای عنوان بحث در دو محور نظامی و فرهنگی بررسی‌هایی صورت می‌گیرد.

فصل سوم به نقش و جایگاه مردم در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) می‌پردازد و محورهایی مانند چیستی حکومت حضرت مهدی(عج)، جایگاه مردم در مشروعیت و ساختار حکومت حضرت مهدی(عج) پیگیری شده است.

در محور پایانی موضوع احزاب و نهادهای مدنی در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) به صورت کوتاه بررسی خواهد شد.

کتاب «نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)» توسط خدامراد سلیمیان تالیف شده و به همت انتشارات مرکز تخصصی مهدویت با شمارگان 2 هزار عدد و قیمت هفت هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/78003/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول