اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

«اکنون دیگر کسی حرف جنگ علیه ایران را نخواهد زد»

مقام دوما: توافق با ایران همه گره‌های مناقشات خاورمیانه را باز می‌کند

یک مقام بلندپایه دومای روسیه با تاکید بر نقش مثبت مقامات مسکو بر منتفی شدن راه حل نظامی برای حل مسئله هسته‌ای ایران، معتقد است که توافق با ایران گره بسیاری از مناقشات در خاورمیانه را باز خواهد کرد.

مقام دوما: توافق با ایران همه گره‌های مناقشات خاورمیانه را باز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "لئونید کالاشنیکوف" نائب رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که توافقات هسته‌ای  صورت گرفته در ژنو با ایران می‌تواند گره بسیاری از مناقشات در منطقه خاورمیانه را باز کند.

وی یادآور شد: دستیابی به این توافقات یک پیشرفت واقعی است. جامعه بین الملل توانست در نهایت به راه حل درستی بجای تشدید رژیم تحریم‌ها دست یابد.

کالاشنیکوف ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت 6 ماه آینده، همانطور که در توافقنامه ژنو مشخص شده، طرفین بتوانند مسئله .. ایران را بطور کامل حل و فصل کنند. به گفته وی، همه چیز بستگی به این خواهد داشت که روند توسعه اوضاع زیر نظر کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد و همه به تعهدات خویش در این زمینه پایبند باشند.

نائب رئیس کمیته امور بین الملل دوما با ابراز خوش بینی نسبت به توسعه روند اوضاع در آینده، افزود: من اطمینان دارم که دیگر کسی صحبت جنگ علیه ایران را به زبان نخواهد آورد، چرا که دیگر دلیلی برای مناقشه نظامی وجود ندارد.

این مقام دوما یادآور شد که در حل و فصل مسائل پیرامون برنامه .. ایران، روسیه نقش بسیار زیادی داشته و در مذاکرات بین المللی، از جمله در سطح شورای امنیت همواره با اعمال فشار بیشتر بر ایران و بخصوص راه حلی نظامی در این مورد مخالفت کرده و همیشه بر یافتن راه حل سیاسی-دیپلماتیک تاکید نموده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول