اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران بیشترین همکاری را با آژانس دارد

آلیا: مذاکره با تداوم تحریم‌ها معنی ندارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره با 1+5 با تداوم تحریم‌ها و رفتار خصمانه غربی‌ها معنی ندارد.

آلیا: مذاکره با تداوم تحریم‌ها معنی ندارد

فاطمه آلیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: کشورهای غربی در سال‌های اخیر تحریم‌های مغرضانه و غیر قانونی گسترده‌ای را علیه ملت ایران به ویژه در حوزه اقتصادی اعمال کرده‌اند و به اصطلاح می‌خواهند مقاومت مردم و مسئولان ما را بشکنند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این تحریم‌ها جلوگیری از توسعه و پیشرفت ایران و تبدیل شدن جمهوری اسلامی به الگویی مهم برای ملت‌های آزاده‌ و عدالت‌طلب است و با رفتارهای غیرقانونی و زورگویانه می‌خواهند ما را از پیشرفت‌ بازدارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: چند کشور غربی که در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد، در سال‌های اخیر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بهانه قرار داده و تمام توطئه‌های خود را با ظاهر شفاف‌سازی پرونده هسته‌ای کشورمان انجام می‌دهند.

آلیا با اشاره به برگزاری چند دور مذاکره میان ایران و کشورهای 1+5 اظهار داشت: در این مدت ایران بیشترین همکاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و هیچ موضوع مبهمی در فعالیت‌های هسته‌ای ما نیست، اما باز هم غربی‌ها بر رویکرد خصمانه تاکید داشته و تحریم‌های مختلفی را به طور غیر قانونی به اقتصاد ایران تحمیل می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری دور سوم مذاکرات ایران با 1+5 که به ژنو 3 معروف شده است، گفت: ایران برای اثبات حسن نیت خود علیرغم کارشکنی‌هایی که در دور گذشته صورت گرفت، در این مذاکرات حاضر شد، اما غربی‌ها با وجود گام‌های مثبت ایران همچنان بر طبل تحریم‌ها کوبیده و با این شیوه ما را تهدید می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تاکید کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی فرمودند، همه باید از دیپلمات‌ها حمایت کنیم تا آنها بتوانند با پشتوانه قوی در مذاکرات حاضر شوند، اما به نظر من ادامه مذاکرات با تداوم تحریم معنی ندارد.

وی افزود: غربی‌ها باید در قبال گام‌های مثبت ایران در مورد تحریم‌ها تجدیدنظر کنند و در غیر این صورت ثابت می‌شود که در موضع خصمانه آنها علیه ملت ایران تغییری حاصل نشده است.

آلیا در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در مذاکرات آتی اعضای 1+5 دست از لج‌بازی و رفتار خصمانه برداشته و روش منطقی با ایران را در پیش گیرند.

انتهای پیام/2302/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول