اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

تولید آسفالت الیافی، پلیمری و سبز در اصفهان

رئیس تحقیقات آسفالت الیافی، پلیمری و سبز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) نخستین تولیدکننده آسفالت الیافی پلیمری و سبز در ایران است.

تولید آسفالت الیافی، پلیمری و سبز در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد گلی ظهر امروز در مراسم تولید و اجرای آسفالت‌های نوین الیافی، پلیمری و سبز و ترکیبات این آسفالت‌ها اظهار کرد: از چند سال پیش تاکنون یعنی از زمانی که ظروف یک‌بار مصرف و بیشتر زباله‌های بازیافتی که حداقل حدود 300 سال طول می‌کشد تا تجزیه شود معضلی برای دنیا شده است، بر آن شدیم تا برای رفع این مشکل و برای اینکه آسفالتی مقاوم در برابر سرما و گرما داشته باشیم با استفاده از تحقیقات فراوان و فرآیندهایی که بر روی بازیافت‌ها انجام دادیم و با ترکیب آنها روی آسفالت، آسفالتی مقاوم را تولید کنیم.

وی با اشاره به مقاوم بودن این آسفالت گفت: این آسفالت از سه نوع الیافی، پلیمری و سبز تشکیل شده و در مقایسه با آسفالت‌های معمولی از مقاومت زیادی در برابر سرما و گرما برخوردار است.

رئیس تحقیقات آسفالت الیافی، پلیمری و سبز در مورد آسفالت الیافی بیان کرد: این آسفالت به راحتی با الیاف‌های دیگر ترکیب شده و از ترک خوردن و تغییر شکل آسفالت جلوگیری می‌کند.

وی در مورد آسفالت سبز که مواد بازیافتی در آن به کار برده می‌شود، افزود: در این نوع آسفالت که مقاومتش حدود سه برابر آسفالت‌های معمولی است از مواد پلاستیکی و بازیافتی استفاده می‌شود و همین مواد بازیافتی سبب مقاومت این نوع آسفالت شده است.

گلی در پایان با اشاره به تحقیقات آزمایشگاهی در مورد این آسفالت تاکید کرد: تمام مراحل آزمایشگاهی بر روی این آسفالت انجام شده است و عمر این آسفالت بیش از 10 سال است.

به گزارش فارس، استفاده از این آسفالت به صورت آزمایشی دریکی از خیابان‌های دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد (خوراسگان ) صورت گرفت.

انتهای پیام/2301/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول