اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

نهضت حسینی مملو از عزت و ظلم‌ناپذیر است

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) مملو از پیام عزت و ظلم‌ناپذیری در برابر خواسته‌های نابجای دشمنان است.

نهضت حسینی مملو از عزت و ظلم‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد، اظهار داشت: ما باید با فلسفه قیام امام حسین(‌ع) و نهضت عاشورا بهتر و عمیق‌تر آشنا شویم، چراکه ماهیت این نهضت اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه مسلمان واقعی نباید در برابر ظلم و تعدی جهان کفر سر فرود آورد یا بخواهد با جهل و جهالت در برابر خواسته آنها سر تسلیم فرود آورد، عنوان کرد: بزرگترین پیام کربلا ایستادن در برابر خواسته‌ها و مطالبات نابحق دشمنان اسلام و بشریت است.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد، پیروزی انقلاب اسلامی را پیروزی برگرفته شده از اندیشه و آرمان حسینی یاد کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که در چهارده قرن اخیر توانسته است اهداف عاشورایی و کربلایی را پیگیری کند و با الهام از معارف ارزشی این قیام جامعه را به مرز عزت و شرف واقعی برساند.

علوی، نزدیکی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را خاطرنشان کرد و افزود: ما باید در عزاداری‌های خود محور و مدار اعتدال و رفتار حق‌گرایانه را مدنظر قرار دهیم و با اخلاص و حفظ عزت تمام بکوشیم تا انتقال دهنده فرهنگ بزرگ عاشورایی باشیم.

علوی تصریح کرد: ضرورت دارد با همان روحیه ایستادگی و مقاومت سعی کنیم تا در برابر دشمنان امروز که کم از یزیدیان روزگار امام حسین(ع) ندارند، ایستادگی کرده و اجازه کوچکترین تعدی و گستاخی را ندهیم.

علوی عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی خود قبل از برگزاری راهپیمایی 13 آبان مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران را که مواضعی روشن منطقی و عقلانی است بیان کرده و خطاب به سردمداران نظام کفر اعلام کردند که آمریکا و همدستان آنها قابل اعتماد نیستند و باید مراقب نیرنگ و حیله آنها بود.

وی، تیم مذاکره کننده هسته‌ای را به حفظ عزت و دستاوردهای 34 ساله انقلاب همراه با شهامت و شجاعت در پای میز مذاکرات دعوت کرد و افزود: تیم مذاکره کنند باید بدون اینکه کوچکترین سستی و کاهلی را انجام دهد باید با بصیرت و هوشیاری کامل از منافع ملت دفاع کرده و اجازه ندهد در مسیر عزت‌مند این ملت که با خون هزاران شهید به دست آمده است خدشه‌ای وارد شود.

علوی در پایان اذعان داشت: امروز انقلاب اسلامی روی آرمان و اصول حقیقی خود تکیه کرده است و اجازه نمی‌دهد دشمن از فرصت تاریخی پیش‌آمده برای نشان دادن عظمت این ملت سوءاستفاده کند و امیدواریم این حرکت‌ها زمینه تحول خوبی را فراهم آورد.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول