اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

جامعه مهندسین در عرصه سازندگی کشور همیشه نقش‌آفرین بودند

نماینده مردم مشهد در مجلس در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: سازندگی با تعریف پروژه‌ها و سپس سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

جامعه مهندسین در عرصه سازندگی کشور همیشه نقش‌آفرین بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدهاشم بنی‌هاشمی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی خراسان رضوی که ظهر امروز در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانونگذاری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را دارند در شرایط کنونی کشور بحث توسعه و حماسه اقتصادی را قبل از حماسه سیاسی در دستور کار خود دارند.

وی ادامه داد: شرایط کشور به گونه‌ای است که ما باید با دقت بر امور سازندگی و پیشرفت کشور برنامه‌ریزی داشته باشیم و این کار جز با تدبیر، برنامه و اندیشه صحیح و در نهایت اجرای درست امکانپذیر نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: جامعه مهندسین در دو بخش راه  شهرسازی و نظام مهندسی است که نظام مهندسی ساختمان عمده عمومی جامعه و مجموعه مردمی متخصص را دربرمی‌گیرد و بخش راه و شهرسازی نیز که هر کدام یعنی راه که رگ‌های ارتباطات حمل و نقل در کشور را ساماندهی می‌کند و شهرسازی که امورات مردم در بحث جمعیت، استقلال و استقرار در مراکز جمعیتی را دنبال می‌کند و طرح جامع سرزمین که بخشی از برنامه‌های سازمان یافته برای اسکان و استقرار جمعیت است در این مقوله است.

بنی‌هاشمی یادآور شد: مهندسین باید به نکات پایداری که می‌تواند جامعه را ارتقا دهد و باعث موفقیت جامعه می‌شود بیندیشند و یکی از این موارد مهندسین باتجربه هستند، مهندسینی که در عرصه کار و تلاش توانسته‌اند تجربیاتی را بیندوزند و سازندگی را به مردم هدیه کنند.

وی اضافه کرد: مدیرکل سابق راه و شهرسازی «قلندر» دارای تجربیات ارزشمندی در بخش مدیریت شهری و دربخش راه و شهرسازی در استان خود و در استان خراسان رضوی است که تجربه ایشان باید مورد استفاده قرار گیرد. قلندر در سمت و مسئولیت دیگر انجام وظیفه خواهد کرد و اگر شهردار مشهد مرتضوی تدبیر داشته باشد در امر اداره شهرداری به خوبی می‌تواند از ایشان استفاده کند.

بنی‌هاشمی در مورد مدیرکل جدید راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: اخوان عبداللهی دورانی را در سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی خدمت کرده و تجربیات ارزشمندی دارند و همچنین در راه و شهرسازی استان اکنون مسئولیت خطیری را بر عهده می‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تأکید کرد: درست است که در شرایط تحریم هستیم اما در این تحریم حرفی برای مهندسین و سازندگان وجود دارد و آن این است که ما می‌توانیم به اتکای لطف الهی و جامعه مهندسین و مجموعه کسانی که در این زمینه کار می‌کنند کشور را بسازیم.

بنی‌هاشمی در پایان یادآور شد: در حال حاضر با وجود شرایط تحریم می‌توانیم شرایط تحریم را به نوعی تجزیه و تحلیل کنیم و از این شرایط به عنوان یک فرصت خوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/2202/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول