اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

نهضت حسینی بیداری جامعه از انحراف است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: نهضت حسینی و پیامی که در آن ساری و جاری است می‌تواند نقطه اصلاح و حرکت تحولی در جامعه باشد.

نهضت حسینی بیداری جامعه از انحراف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل اظهار داشت: نهضت حسینی که به عنوان اصلی‌ترین محک و محور نهضت خمینی محسوب می‌شود دارای نمادها و نشانه‌های ارزشمندی است که اگر نسبت به آن توجه کنیم اصلاح جامعه به شایستگی اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: بعد از گذشت سال‌ها جمهوری اسلامی ایران توانست ارکان حقیقی نهضت عاشورا به مانند حفظ ارزش‌ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر و بسیاری از فضیلت‌های جامعه حیاتی مجدد بخشیده و با احیای آنها جامعه را از بسیاری آسیب‌ها در امان نگه دارد.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: این نهایت کوته فکری است که نهضت امام حسین (ع) را نهضت بر روی ظواهر دنیا و برخی جریانات سیاسی و قدرت‌نمایی بدانیم بلکه امام حسین (ع) علیه فاسدان روزگار به پا خاست تا اعلام کند که در برابر انحراف در جامعه باید فریاد زد و نباید در برابر کج‌روی‌ها سکوت اختیار کرد.

سرداری با بیان اینکه روح جاری در نهضت اباعبدالله الحسین (ع) روحی حماسه‌آفرین، رشادت، شجاعت و جوانمردی کامل است، ادامه داد: روحی که در آن بالندگی احساس می‌شود و حرکت جامعه حرکتی اصلاح گونه و در مسیر عزت‌افزایی خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: بزرگترین پیام نهضت حضرت سیدالشهدا در کنار احیای جلوه‌هایی زیبای از مکتب اسلام در حقیقت انتقال این پیام است که نباید در برابر ظلم و تعدی سکوت کرد و یا زمینه‌ای را فراهم کرد تا حقانیت اسلام و مسلمان و شیعه زیر سئوال رود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برگزاری آیین‌های مختلف عزاداری در نقاط مختلف کشورمان عزاداری‌های اردبیل را بی‌نظیر توصیف کرد و یادآور شد: اردبیل پایتخت بلامنازع عشق به سیدالشهدا است که در این عشق‌ورزی حقیقت اسلام جلوه واقعی پیدا کرده است.

سرداری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از طرح‌ها و نامه‌های وارده به شورای شهر اشاره کرد و ابراز داشت: تعاونی مسکنی که اقدام به خرید و فروش فعالیت‌هایی در حوزه تامین زمین و مسکن می‌کنند اگر در حیطه قانونی خود فعالیت کنند هیچ مرجعی نمی‌تواند به فعالیت آنها ایراد بگیرد و اعضای شورا مطابق با قوانین و مقررات می‌توانند با درخواست آنها موافقت کرده و یا مخالفت کند.

وی در خصوص رعایت حق و حقوق شهرداری در توافقات این مجموعه با تعاونی‌های ادارات مختلف در بحث واگذاری زمین و صدور پروانه برای آنها تاکید کرد: بنده معتقدم باید در چارچوب قانون با سهم 73 درصدی شهرداری در پروژه تعاونی کارکنان تعزیرات حکومتی در شهرکت پیله‌سحران موافقت کرده اما سهم رعایت شده شهرداری در توافق با تعاونی مسکن فرهنگیان را ناچیز می‌دانم و به جد با آن مخالفم.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به طرح ارائه شده از سوی شورای شهر در خصوص نصب روان الکترونیکی در نشان دادن زمان اجرای پروژه‌ها گفت: شهرداری موظف شده برای پروژه‌های خود که ارزش آنها بیش از 2 میلیون تومان است این تابلوها را نصب کند تا مردم در جریان زمان اجرا و تکمیل پروژه‌ها قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرداری در پایان سخنان خود در خصوص تهیه و تدوین بودجه سال 93 و آغاز کارهای مقدماتی آن اذعان داشت: برنامه به روال سابق از سوی شهرداری تدوین و تدارک دیده می‌شود و بعد به صورت مکتوب و در قالب لایحه‌ای به شورا تقدیم می‌شود که بند به بند و جزئیات آن در کمیسیون‌ها بررسی شده و با در نظر گرفتن اولویت‌ها کارها روال عادی خود را در تصویب بودجه سال 93 سپری می‌کنند.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول