اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی زاهدان:

بتن غلتکی در معابر زاهدان جایگزین آسفالت می‎شود

نایب رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی زاهدان گفت: با توجه به افزایش بسیار زیاد مبلغ قیر در نظر داریم بجای آسفالت از فرم جدید کفپوش‌هایی با عنوان بتن غلتکی استفاده کنیم.

بتن غلتکی در معابر زاهدان جایگزین آسفالت می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، مهدی نخعی‌مقدم از جایگزینی بتن غلتکی به جای آسفالت در سطح معابر و خیابان‌های شهر خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات بسیاری که در زمینه آسفالت معابر و روکش آسفالت در نقاط مختلف شهر داریم و همچنین با توجه به افزایش بسیار زیاد مبلغ قیر در نظر داریم بجای آسفالت از فرم جدید کفپوش‌هایی با عنوان بتن غلتکی استفاده کنیم که این بتن‌ها بسیار مستحکم و با شرایط آب و هوایی منطقه ما بسیار سازگار است و می‎تواند جایگزین بسیار خوبی برای آسفالت باشد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی زاهدان هزینه استفاده از بتن غلتکی را یک پنجم قیر ذکر کرد و گفت: تولید این محصول در رنگ‌های مختلف، استحکام، هزینه بسیار پایین آن در مقایسه با قیر و همچنین مقاومت آن در برابر آلاینده‌ها، آب، مواد شیمیایی و شوینده‌های خانگی باعث شده تا استفاده از آن مورد توجه کشورهای اروپایی قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: در چندین کلان‌شهر ایران از جمله کرمان و اصفهان نیز از این محصول استفاده شده لذا بر همین اساس و با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره فنی و مکانیک خاک این موضوع در دست بررسی است و تصمیم گرفته شده تا در چند نقطه از شهر به خصوص مناطق شمالی به صورت پایلوت و آزمایشی از این بتن بجای آسفالت استفاده کنیم.

وی اذعان داشت: یکی از مواردی که توسط کمیسیون عمران و کمیسیون طرح و برنامه بصورت تلفیقی در دست اجرا دارند موضوع احداث کمربند سبز شهر زاهدان است و در همین راستا پیگیر هستیم تا با راه‌اندازی طرح استفاده از پساب فاضلاب شهری برای آبیاری فضای سبز در این رابطه اقدام کنیم همچنین در نظر داریم برای ایجاد پلاک ثبتی درختان برای هر شخص اقدام کنیم بطوری که شهرداری نسبت به کاشت درخت در محدوده منازل شهروندان اقدام می‌کند.

نخعی‌مقدم در پایان با تاکید بر موضوع مشارکت‌های مردمی و ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان متذکر شد: یکی از دلایل استفاده از مشارکت‌های مردمی موضوع جلب اعتماد مردم به مدیران و مسئولان است و ما دنبال اعتماد سازی هستیم لذا تا این اعتماد به وجود نیاید و مشارکت‌های مردمی محقق نشود نمی‌توانیم برای توسعه و آبادانی شهر در عرصه‌های مختلف و برطرف کردن مشکلات شهری در ابعاد گوناگون موفق باشیم و تا این همکاری به صورت گسترده بوجود نیاید هیچ یک از خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های خدماتی ماندگار نخواهد بود.

انتهای پیام/75004/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول