اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان خواستار شد

تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در قزوین

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان با هدف رسیدگی و رفع مشکلات جوانان در قزوین تشکیل شود.

تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود امینی صبح امروز در اختتامیه جشنواره پیوندهای آسمانی که در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه باید ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها از جمله قزوین تشکیل شود، اظهار داشت: با تشکیل این ستاد مشکلات جوانان جدی‌تر و مصمم‌تر پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه هر استان باید ستاد ساماندهی امور جوانان را با استفاده از ظرفیت‌های استانی به مدیریت استاندار یا معاون آن تشکیل دهد، افزود: با تشکیل این ستاد و عضویت مسئولان نهادهای دولتی می‌توان مشکلات جوانان را در سریع‌ترین زمان و به طور جدی برطرف کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه روحانیت جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، ابراز داشت: آنان می‌توانند با ترویج فرهنگ دینی در خانواده‌ها بیشتر مشکلات خانوادگی را در بین والدین برطرف کنند.

ازدواج آسان بهترین راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی

این مسئول با بیان اینکه غربی‌ها فرهنگ نادرست خانواده را در بین خانواده‌های ایرانی ترویج می‌دادند، بیان کرد: اکنون آنان به دلیل وجود این فرهنگ با مشکلات بی‌شماری روبرو هستند بر این اساس باید از ترویج این فرهنگ بی‌هویت در خانواده‌ جلوگیری کرد.

امینی اضافه کرد: در دین اسلام رهنمودها و احادیث فراوانی پیرامون نحوه و چگونگی ازدواج و مدیریت خانواده وجود دارد که باید آنها را در خانواده‌ها ترویج داد تا والدین بیشتر با آن آشنا شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اگر زوج‌های جوان با این رهنمودهای اسلامی در حوزه خانواده آشنا شوند می‌توانند با مدیریت درست در خانواده بیشتر مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند.

امینی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه «بهترین راهکار برای مبارزه عینی با تهاجم فرهنگی ازدواج آسان، به هنگام و پایدار است»، ابراز داشت: باید این فرهنگ با اجرای برنامه‌ریزی دقیق مسئولان و تلاش خانواده‌ها در بین جوانان ترویج یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه رفع مشکلات اشتغال و مسکن در اولویت نخست نیازهای جوانان قرار دارد، اظهار داشت: ازدواج نیز از مهم‌ترین مشکلات است که باید در برپایی آن بین جوانان توجه جدی کرد.

راه‌اندازی سامانه دفاتر ازدواج آسان در دانشگاه‌ها

امینی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه دفاتر ازدواج آسان در دانشگاه‌ها از برنامه‌های دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان است، بیان کرد: تحقق این مهم در ازدواج آسان، به هنگام و پایدار به جوانان کمک بسزایی می‌کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: آیین‌نامه سامانه دفاتر ازدواج آسان در چند دانشگاه نهایی شده که به زودی با انجام مراحل مربوطه این سامانه در این دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/77009/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول