اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

فلسفه قربانی کردن توجه به مستمندان است

امام جمعه دهدشت عید قربان را روز رسیدگی به مستمندان و فقرا دانست و گفت: قربانی‌هایی که در این روز صورت می‌گیرد متوجه فقرا باشد.

فلسفه قربانی کردن توجه به مستمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، صبح امروز نماز عید قربان با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی در خطبه اول نماز عید قربان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت، عید سعید و پرخیر و برکت قربان را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه عید قربان روز پاگذاشتن انسان بر نفس خود برای کسب رضای خدا و امر الهی است اظهار داشت: چنین انسانی به شکوه عظمت وصف‌ناپذیری خواهد رسید.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اجرای فرمان الهی توسط حضرت ابراهیم (ع) افزود: حضرت ابراهیم و اسماعیل برای اجرای فرمان الهی از خود گذشتگی به خرج دادند که در تاریخ ماندگار شد.

خطیب جمعه شهر دهدشت سعادت جامعه بشری را در پیروی از ائمه اطهار (ع) و اجرای دستورات الهی دانست و ابراز داشت: اگر انبیا و اولیای الهی نبودند بشر در جهل و نادانی به سر می‌برد و روزگار سیاهی داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تاریخ بشریت آن‌هایی که دین را ترویج کردند اولیای الهی بودند که در مواجه با لذات دنیوی پای بر نفس خود گذاشتند و سختی‌ها را به جان خریدند.

حسینی با اشاره به سربلندی جامعه اسلامی تصریح کرد: امروز هم در نظام جمهوری اسلامی عده زیادی جان خود را فدا کردند و به خاطر خدا و عمل به دستورات اسلام قیام کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، از حضرت امام خمینی(ره) و شهدای راه حق، به عنوان فدائیان نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: امروز نظام و انقلاب اسلامی با شکوه هر چه تمام‌تر در جهان اسلام می‌درخشد.

حجت‌الاسلام حسینی در خطبه دوم نماز عید قربان با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره رعایت تقوای الهی بیان داشت: بهترین مردم کسی است که وظیفه دینی خود را انجام دهد و به فرامین الهی عمل کند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به برکات و ثمرات قربانی از منظر آیات و احادیث گفت: با توجه به روایات اسلامی هیچ عملی بزرگتر از قربانی کردن در عید قربان نیست.

حسینی روز عید قربان را روز رسیدگی به مستمندان و فقرا دانست و با توصیه به اینکه اگر توانایی قربانی ندارید به صورت گروهی یک قربانی به پیشگاه ذات ربوبی حق تقدیم کنید، افزود: فلسفه قربانی در این روز توجه به مستمندان است.

انتهای پیام/82016/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول