اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز عرفه صورت می‌گیرد

تشییع 2 شهید گمنام در شهر اقبالیه قزوین

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) قزوین با بیان اینکه همزمان با روز عرفه دو شهید گمنام در اقبالیه تشییع می‌شوند، گفت: ستاد استقبال از شهدا در شهر اقبالیه با حضور مسئولان این شهر نیز تشکیل می‌شود.

تشییع 2 شهید گمنام در شهر اقبالیه قزوین

محرمعلی والدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه شهر اقبالیه میزبان دو شهید گمنام است، اظهار داشت: تشییع دو فرزند روح‌الله در روز سه‌شنبه 23 مهر ماه جاری همزمان با روز عرفه ساعت 9 صبح در بوستان ولایت (تپه باستانی) با حضور بسیجیان و مردم این شهر برگزار می‌شود.

والدی افزود: ستاد استقبال از شهدا با حضور مسئولان  در شهر اقبالیه تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو شهید گمنام دارای سن‌های 20 و 35 ساله‌ هستند، ادامه داد: این دو شهید گرانقدر در عملیات والفجر هشت و منطقه عملیاتی فاو بعد از 28 سال تفحص شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ساخت آرامگاه این شهیدان بیان کرد: با هماهنگی مسئولان شهر اقبالیه و مسئول میراث فرهنگی و با توجه به باستانی بودن این تپه، یک آرامگاه مناسب در شأن این شهدا به عنوان حرم مطهر شهدا بر پا می‌شود تا مردم این شهر بهره کافی را از شهدا ببرند.

والدی اضافه کرد: بزرگداشت مقام والای شهید، ایثار و شهادت، اصالت بخشیدن به هدف‌های متعالی جهاد مقدس و تقدیس مفاهیم والای ایثار است و در حقیقت بزرگداشت شهدا یک حرکت و جهاد فرهنگی است که مردم اقبالیه با درک این مهم با قدرت در مراسم تشییع این دو شهید گمنام شرکت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: شهدا علاوه بر مقام رفیع معنوی، برای همیشه در تاریخ مشعل‌داران پیروزی، آزادی و استقلال این کشور هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) قزوین تأکید کرد: شهادت بالاترین درجه کمال و شکوه‌مندانه‌ترین مرگی است که هر مجاهد راه حقی آن‌ را آگاهانه و با افتخار بر می‌گزیند و به زندگی پس از مرگ، بهترین معنای زیبایی و جلال را می‌بخشد.

والدی با بیان اینکه شهدا در اصل از حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) دفاع کردند، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به برکت خون پاک این شهیدان و مجاهدت ایثارگران همچون نگینی درخشان در جهان می‌درخشد و نور معنویت حاصل از انقلاب اسلامی و آرمان‌های رفیع امام(ره) در جهان در حال انتشار است.

نام شهدا یادآور شعائر اصلی دین است

این مسئول با بیان اینکه تکریم شهدا بزرگداشت مسیر الهی این بزرگان است، عنوان کرد: اسلام، انقلاب و امام سه مقوله‌ای است که شهدا به خاطر آن جان خود را تقدیم کرده‌اند و اجازه ندادند که امروز تنها پوسته‌ای از اسلام باقی بماند بلکه هر جا و در هر برهه‌ای شاهد هستیم که نام شهدا یادآور شعائر اصلی دین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) قزوین بزرگداشت شهدا را وظیفه همه ملت ایران دانست و تصریح کرد: بزرگداشت و تکریم شهید در جامعه، بزرگداشت و تکریم فرهنگ شهادت و بزرگداشت تمام نیکی‌ها و ترویج روحیه ایثارگری و فداکاری برای ارزش‌ها و دفاع از جامعه و سرزمین اسلامی است.

والدی اظهار کرد: مردم این شهر با توجه به اینکه در دوران دفاع مقدس حضور چشمگیری در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند و همچنین شهدای گرانقدری را به این انقلاب و نظام تقدیم کرده‌اند، قطع به یقین استقبال گرمی از حضور این دو شهید گمنام دارند و قطعاً بر مسایل فرهنگی و معنوی و خصوصاً جوانان این شهر تأثیر می‌گذارد.

والدی یادآور شد: در مکتب توحید، از خودگذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزش‌گذاری شده است و فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/77008/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول