اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در منابع طبیعی استان سمنان:

نماز جماعت بزرگ‎ترین پایگاه ترویج تفکر معنوی در ایران اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: نماز جماعت بزرگ‎ترین پایگاه ترویج تفکر معنوی در ایران اسلامی است و باید بیشتر به آن توجه شود.

نماز جماعت بزرگ‎ترین پایگاه ترویج تفکر معنوی در ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، در راستای سیاست‎های ستاد اقامه نماز، اهداف و مقاصد روشن نماز جماعت دستگاه‎های اجرایی سومین جلسه ستاد اقامه نماز و شورای فرهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این جلسه اظهار کرد: توجه به برنامه‌های دینی و ترویج و نهادینه‎ کردن ارزش‌های اسلامی بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است. 

سیدحسن میرعماد با بیان اینکه مدیران باید در ارزیابی‌های خود وضع نماز کارکنان را مد نظر قرار دهند، یادآور شد: امام سجاد (ع) می‌فرمایند «خدایا هر چه درجه من بالا می‌رود متواضع‌ترم کن و حضرت امام خمینی (ره) نیز همین‌گونه بود و هر چه عزت امام (ره) بیشتر می‌شد تواضع وی نیز بیشتر می‌شد.» 

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، نماز مهم‎ترین رکن تعالیم اسلامی است؛ به طوری که قبولی اعمال نیک و شایسته افراد وابسته به قبولی و رد نماز اوست. 

میرعماد افزود: با توجه به تأثیر نماز در رفتار و منش هر فرد، سبک زندگی افراد متناسب با نماز نمازگزار از لحاظ خلوص و تعمق در نماز و اهمیت دادن به اقامه صحیح نماز می‌تواند متفاوت باشد. 

وی با بیان روایتی از امام رضا (ع) به ویژگی‌ها و شیوه‌های جذب افراد در کارها اشاره کرد و گفت: مدارا کردن با مردم، پوشاندن عیب‎های دیگران، تقویت نظام و صبر در مقابل مشکلات از ویژگی‎های یک انسان است که می‎طلبد همه این صفات را در سرلوحه کار خود قرار دهیم. 

حجت‎الاسلام مصطفی مرادی، مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در ادامه جلسه گفت: نماز بزرگ‎ترین پایگاه ترویج تفکر معنوی در ایران اسلامی است.

 وی افزود: امروز هر چه داریم، مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد. 

مرادی فریضه نماز را امر بسیار مهم و نماد بندگی و عبودیت خدای متعال برشمرد و اظهار داشت: کار برای نماز و ترویج فرهنگ نماز مقدس و افتخاری بس بزرگ است. 

وی افزود: بسیاری از معضلات و ناهنجاری‎های موجود در جامعه با وجود نماز و روح متعالی آن و فرهنگ‎سازی در این زمینه قابل حل است.

این مسئول بر آمادگی شورای اقامه نماز اداره کل از هر لحاظ برای برگزاری هر چه باشکوه‎تر و تقویت این فریضه در ادارات شهرستان‎ها تأکید کرد. 

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل منابع طبیعی سمنان نیز ضمن اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین علی (ع) در باب فضیلت نماز جماعت به بعد سیاسی و عبادی نمازهای جماعت اشاره کرد و گفت: تلاش‎های مجموعه شورای اقامه نماز و فرهنگی اداره کل در توجه به امر نماز جماعت ستودنی است، اما باید زمینه حضور گسترده‎تر پرسنل اداره کل استان سمنان و شهرستان‎های تابعه در نمازهای جماعت فراهم شود. 

ابوالفضل صیادجو با اشاره به لازمه فرهنگ‎سازی نماز در خانواده عنوان کرد: با نهادینه شدن نماز، تربیت دینی فرزندان نیز میسر خواهد شد که مادران باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند. 

صیادجو پس از جمع‎بندی پیشنهادها و نظرات اعضای شورای اقامه نماز اداره کل در پایان از مصوبات این جلسه شامل مراسم جشن‎های اعیاد قربان و غدیر، تجلیل و تقدیر از فعالان نماز جماعت، جشن تکلیف فرزندان همکاران، مسابقه کتاب‎خوانی نماز، زیارت عاشورا و سخنرانی ماه محرم خبر داد. 

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول