اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی کشور:

مبنای کار حماسی قرآن و اهل بیت است

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: مبنای کار حماسی و توفیق در این مدیریت جهادی تکیه بر قرآن و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت است.

مبنای کار حماسی قرآن و اهل بیت است

سردار مجید خراسانی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در قرآن آیات متعددی وجود دارد که بر روحیه و امر جهادی تاکید کرده است و باور کنید که جهادگران ما نیز از این آیات منور و نورانی الهی روحیه گرفته‌اند و باور کرده‌اند که هر کار نشدنی را با اراده و روحیه جهادی می‌توان شدنی کرد.

وی خاطرنشان کرد‌: الگوی ما قرآن کریم، حضرت علی (ع) و ائمه اطهار هستند که خود حضرت علی (ع) چاه را می‌کند و زمانی که به آب می‌رسید آن را وقف می‌کرد و یا نخلستان‌ها را آباد و اصلاح می‌کرد و خرمای آن را وقف می‌کرد.

تفکر ما ایجاد اشتغال نیست، بلکه کمک به امنیت غذایی است

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی هدف و مرام ما ایجاد اشتغال نیست، بلکه یک کار جهادی است تا امنیت قضایی را ایجاد کنیم.

خراسانی یادآور شد: هدف ما این است که مردم بسیاری از محصولات و نیازهای خود را در خانه‌هایشان تولید کنند و به یک خودکفایی داخل خانه دست پیدا کنیم.

این مسئول تصریح کرد: هدف ما ایجاد اشتغال نیست، بلکه معرفی رشته‌ها و شاخه‌هایی از تولید محصولات کشاورزی است تا مکمل شغلی باشند و امر تولید ارتقا یابد.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان داشت: ما معتقدیم حرکت جهادی دانشجویان در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌تواند تاثیر‌گذار باشد که عمده تاثیر آن در ترویج، آموزش و معرفی فرآیند حرکت‌های حماسی و اقتصادی است.

خراسانی افزود: بنابراین گروه‌های جهادی می‌توانند با آموزش و ترویج مشاغل و فنون مختلف کار حماسی انجام دهند که خود این امر مقدمه تداوم تولید و توسعه آن است.

مدیریت جهادی باید عقبه تخصصی و علمی داشته باشد

این مسئول عنوان کرد: به طور یقین اگر مدیریت جهادی مبتنی بر عقبه تخصصی و علمی نباشد، امکان تحقق حماسه اقتصادی وجود ندارد.

رئیس بسیج سازندگی کشور ادامه داد: صرف مباحث تئوریک در دانشگاه‌ها نمی‌توان این مدیریت جهادی را اجرایی کرد، چرا که اجرا بدون پشتوانه تخصصی امکان‌پذیر نیست.

خراسانی به دو بازوی توانمند اجرایی مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: یکی از این بازوان، بازوی تخصصی و علمی است و دیگری پشتوانه آحاد مردم است تا طرح‌ها اجرایی و عملیاتی شوند.

بنا نیست به جای سازمان جهاد کشاورزی کار اجرایی کنیم

وی تاکید کرد: هدف ما از ورود بسیج سازندگی در طرح اقتصاد مقاومتی جایگزنی به جای جهاد کشاورزی نیست و بنا نیست جای سازمان یا وزارت جهاد کشاورزی را بگیریم، بلکه هدف ما الگو‌سازی چرخه کامل برخی عرصه‌ها به ویژه تامین امنیت غذایی است.

رئیس بسیج سازندگی کشور ابراز داشت: ما در 10 عرصه تولیدی و تامین امنیت غذایی الگو‌سازی و کار مکملی با روحیه جهادی را آغاز کردیم به طوری که خط شکنی هدف اصلی ماست.

راه‌اندازی 10 هزار استخر پرورش ماهی در دستور کار است

خراسانی با اشاره به اینکه به دلیل آنکه مبنای حرکت ما نقطه‌ای است تا در اقتصاد مقاومتی به مرحله‌ای برسیم که اگر دشمن تمام درها را به رویمان بست روی پای خود باستیم، یادآور شد: 500 هزار حلقه چاه در کشور شناسنامه دار وجود دارد که ما با همکاری جهاد کشاورزی و در طرح مشترک سعی داریم در کنار هر چاه یک استخر پرورش ماهی راه‌اندازی کنیم تا هم آب غنی شده به مزارع برسد و هم استخر پرورش ماهی 100 متری محدود و کوچک را شاهد باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا احداث و راه‌اندازی 10 هزار استخر پرورش ماهی در دستور کار ماست که امسال بخشی از این تسهیلات واگذار شده و تا 15 شهریور ماه یک هزار استخر در سراسر کشور راه‌اندازی شده و ماهی‌ریزی در آنها صورت گرفته است.

رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: بنا داریم مصرف قارچ را به عنوان ماده پروتئینی جایگزین گوشت کنیم که در این راستا 2 هزار کارگاه قارچ راه‌اندازی خواهیم کرد که یک هزار کارگاه ان در خانه‌های مردم اجرا شده است.

خراسانی گفت: در آینده از تولید زعفران و توسعه صنایع تبدیلی به عنوان اولویت کار جهادی برای مردم ارائه گزارش خواهیم کرد.

هدفمان کار نقطه‌ای و پر تیراژ است

وی تصریح کرد: با وجود اینکه شش ماه از سال می‌گذرد ما سعی کردیم موضوع اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی تاکید شده از سوی مقام معظم رهبری را از فضای تئوریک دانشگاهی به کف روستاها و خانه‌های مردم ببریم، به طوری که از 40 هزار کارخانه ورمی‌کمپوست که در سه سال باید احداث می‌کردیم، در کمتر از 6 ماه 10 هزار کارگاه ورمی‌کمپوست در کشور راه‌اندازی شده تا جایگزین کود شیمیایی وارداتی شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور ادامه داد: ما ظرف دو سال توان آن را داریم که کود طبیعی ورمی‌کمپوست را جایگزین 600 هزار تن کود شیمیایی وارداتی کنیم که ارز‌بری بسیار زیادی را نیز برای کشور ما به همراه داشته است.

خراسانی اذعان داشت: هنر ما در این طرح اقتصادی آن است که به شکل موزائیکی حرکت کنیم، چرا که بنا نداریم کار بزرگی انجام دهیم چرا که کار نقطه‌ای و پرتیراژ در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/62001/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول