اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اولین روز از هفته بزرگداشت دولت انجام شد

کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از 4 طرح عمرانی در قروه

در اولین روز از هفته بزرگداشت دولت، 4 طرح عمرانی و خدماتی در قروه، کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از 4 طرح عمرانی در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، این طرح‌ها شامل کلنگ‌زنی مسجد امام علی(ع) در شهرک دانش قروه در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و با همین زیربنا با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار بود که 2 میلیارد و 400 میلیون ریال آن در سفر وزیر راه و شهرسازی و 200 میلیون ریال توسط اداره اوقاف و امور خیریه قروه، اختصاص یافته است.

رییس اداره راه و شهرسازی قروه در مراسم کلنگ‌زنی این مسجد گفت: شهرک دانش و حوزه میدان بلال شهر قروه که از بزرگترین سایت‌های دربردارنده مسکن مهر است، فاقد کاربری مذهبی و فرهنگی بود که در سفر پارسال وزیر وقت راه و شهرسازی، این نکته به عنوان یکی از خواسته‌های اصلی مردم این منطقه مطرح و مورد موافقت وزیر قرار گرفت.

مصطفی رضایی افزود: با احداث این مسجد که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و نیز هیئت رزمندگان اسلام شعبه قروه انجام می‌گیرد، نیاز اصلی ساکنان این منطقه در زمینه برخورداری از فضای فرهنگی و مذهبی مرتفع می‌شود.

وی افزود: بیش از هزار واحد مسکونی در این منطقه قرار دارند که 694 واحد در میدان بلال، 156 واحد طلاب و ایثارگران در شهرک دانش و 200 واحد نیز در آستانه کلنگ‌زنی است.

قروه امسال کمبود آب آشامیدنی نداشت

طرح آبرسانی کوتاه مدت به شهر قروه با ظرفیت 45 لیتر در ثانیه دیگر طرحی بود که صبح امروز به بهره‌برداری رسید. برای اجرای این طرح که شامل 4 حلقه چاه آب و 8/1 کیلومتر خط انتقال برق و نیز 2 کیلومتر خط انتقال آب است، در مجموع 4 میلیارد و 500 میلیون  ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری قروه در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: برداشت بی‌رویه آب از منابع آب زیرزمینی موجب بروز مشکلاتی در آب شرب شهرستان نیز شده است.

فرزاد ورمزیار افزود: برای جبران کم آبی در شهر قروه نیازمند تزریق سالانه 20 تا  25 لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب شهر قروه هستیم.

وی افزود: امسال با تزریق به موقع آب به ظرفیت منابع آب شرب با کمبود آب شرب مواجه نبودیم.

به گفته مدیر شرکت آبفار قروه، هزار و 300 انشعاب در این شهرستان برای تامین آب شرب 2 هزار واحد مسکن مهر در این شهر انجام شده است.

همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در ثمربخشی یک طرح موثر است

ساختمان ایستگاه آتش نشانی شهر دزج نیز در زمینی به مساحت 520 مترمربع و اعتبار 2 میلیارد و 900 میلیون ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

فرماندار قروه در این مراسم با تقدیر از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای به موقع و مطلوب طرح‌های عمرانی و خدماتی گفت: تلاش و مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی در ثمربخشی یک طرح موثر است.

آخرین طرحی که امروز افتتاح شد، ساختمان دهیاری روستای قوجاق به مساحت 117 متر مربع و زیربنای 50 مترمربع بود که برای احداث آن 230میلیون ریال هزینه شده است.

روستای قوجاق دارای 364 خانوار در قالب 100 خانوار است که به گفته بخشدار دلبران مهم‌ترین مشکل این روستا نبود جاده دسترسی به روستاست.

علیرضا عبدی افزود: کار احداث این جاده روستایی از سال 89 آغاز شده است که تا کنون تنها 50درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری تنها مشاغل اهالی روستای قوجاق است، خشک شدن تنها رشته قنات این روستا را موجب صدمه دیدن این دو بخش برشمرد و گفت: با لایروبی و احیای به موقع قنات باید فرصت تولید دوباره برای روستاییان فراهم شود.

مدیر جهاد کشاورزی قروه در پاسخ به این درخواست مردم روستای قوجاق گفت: این پروژه از طرح‌های سال گذشته است که 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و پارسال تامین اعتبار نشد.

خسرو کریمی‌پناه افزود: در صورت مساعدت و تامین اعتبار مورد نیاز، این طرح در 3 تا 4 روز قابل اجراست.

انتهای پیام/79009/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول