اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

رسانه‌ها جزئی از ساختار نظام جمهوری اسلامی هستند

استاندار قم گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران جزئی از ساختار نظام جمهوری اسلامی هستند و باید با تکیه بر هماهنگی و همدلی در راستای اهداف عالیه نظام حرکت کنند.

رسانه‌ها جزئی از ساختار نظام جمهوری اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کرم‌رضا پیریایی یکشنبه شب در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید مطالبات خبرنگاران را دنبال کرده و خواسته‌های اصحاب رسانه را پیگیری کند تا مدیران شهر و استان هم نسبت به انجام آنها همت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: انتشار نشریات و تهیه و تولید اخبار در خبرگزاری‌ها دشواری‌های خاص خود را دارد و خبرنگاران و سردبیران با تلاش فراوان وظیفه خود را انجام می‌دهند.

استاندار قم با بیان اینکه برای دریافت علوم انسانی اسلامی نباید به افراد خارجی مراجعه کرد عنوان داشت: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه از ظرفیت‌های خود استفاده کنند؛ استان قم به دلیل ظرفیت‌های ویژه مذهبی، رسانه‌ای و فکری می‌تواند در این امر پیشگام باشد.

وی ادامه داد: انسان باید از ابتدا تا انتهای کار و وظیفه، خود را با یک فکر و اندیشه و با یک همت و انگیزه انجام دهد و لحظات آخر را مانند ابتدا و میانه کار بداند؛ از ابتدای حضور در قم دریافتم که رسانه‌ها، انتقاد سازنده را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و از تخریب و بی‌انصافی پرهیز می‌کنند.

پیریایی با اشاره به دلسوزی رسانه‌های قم برای مردم و فعالیت آنها در راستای خدمت‌رسانی بهتر همه دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: خبرنگاران و مطبوعات باید اولویت‌های کاری خود را مشخص کرده و بر روی آنها متمرکز شوند.

استاندار قم افزود: برای پیگیری امور صنفی خبرنگاران هم باید همکاری دو سویه‌ای میان مدیریت عالی استان با اداراتی مانند اداره کل کار و رفاه اجتماعی وجود داشته باشد تا طی جلساتی راه حل‌هایی برای همیشه ارائه شوند.

وی انتقاد سازنده را مورد توجه قرار داد و گفت: در این زمینه باید کار کارشناسی هم بر روی رسانه‌ها و خبرها و هم بر روی رفتار مدیران و مسئولان صورت بگیرد زیرا این تفکر صحیح نیست که هرچه نوشته شود خوب خواهد بود؛ خبرنگاران باید در حوزه گزارشی که قصد نگارش آن را دارند تخصص و اطلاعات کافی را به دست آورند و بر اساس مستندات نقد کنند.

پیریایی با تاکید بر آمایش سرزمینی بیان داشت: اگر این طرح به صورت کامل اجرا نشود خبرنگاران نمی‌توانند با بداهه‌گویی صرف به نتیجه برسند.

استاندار قم تصریح کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران جزئی از ساختار نظام جمهوری اسلامی هستند و باید با تکیه بر هماهنگی و همدلی در راستای اهداف عالیه نظام حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بهترین شرایط از حیث رهبری نصیب ملت ایران شده است، گفت: همه باید در راستای تقویت ساختار جمهوری اسلامی نقشی فعال داشته باشند و در این میان نقش رسانه‌ها بسیار پررنگ است و خبرنگاران باید در فضایی صمیمانه فعالیت‌های خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/78004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول