اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان انجام شد

انجام 501 مورد گشت برای جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‎ها در گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: در سه‎ماهه ابتدای سال‌جاری عوامل گشت و نظارت در خصوص تخلف و تجاوز به بستر و حریم رودخانه‎ها در سطح استان 501 مورد گشت و نظارت انجام داده‎اند.

انجام 501 مورد گشت برای جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‎ها در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای سال‌جاری با 107 مورد تخلف و تجاوز به بستر و حریم رودخانه‎های استان برخورد شده است.

وی تصریح کرد: رعایت حریم و بستر رودخانه‎ها و حفاظت از منابع طبیعی و خدادادی موضوعی است که باید تمامی شهروندان به آن پایبند بوده و آن را رعایت کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به نظارت مستمر و برخوردهای جدی با متجاوزان به بستر و حریم رودخانه‎ها افزود: در سه‎ماهه ابتدای سال‌جاری عوامل گشت و نظارت در سطح استان 501 مورد گشت و نظارت انجام داده‎اند که این گشت‎زنی‎ها منجر به برخورد با 107 مورد تخلف و تجاوز به بستر و حریم رودخانه‎ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نظارت و گشت‎زنی‎ها در سال 1390، یک‌هزار و 785 مورد و در سال 1391، یک‌هزار و 861 مورد بوده است.

حیدریان عنوان کرد: در سال 1390، با 153 مورد تخلف و در سال 1391 با 927 مورد تخلف برخورد شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در خصوص نوع برخوردها با متخلفان خاطرنشان کرد: پروژه‎های دارای تخلف که در حین ساخت باشد با هماهنگی دادستانی متوقف شده و دستور قلع و قمع صادر می‎شود.

وی اضافه کرد: پروژه‎هایی که در گذشته احداث شده در محاکم قضایی طرح دعوی انجام و پرونده تشکیل شده است و طبق نظر مقام قضایی اقدام می‎شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان همچنین تاکید کرد: رودخانه‎ها محل تخلیه نخاله‎های ساختمانی و زباله‏ها نیست و برای این کار مکان‎های مناسب تعیین شده است.

حیدریان متذکر شد: تخلیه نخاله‎های ساختمانی در رودخانه‎ها علاوه بر اینکه شدت تخریب‏ها را در زمان سیل در محیط و پایین دست خود را به همراه دارد در حفاظت کیفی آب نیز بسیار موثر است و این عمل آسیب زیادی را به حفاظت محیط زیست و بهداشت و سلامت محیط وارد می‎کند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول