اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

ریشه 50 درصد اعتیادها در مهمانی‌ها است

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ریشه 50 درصد اعتیادها در مازندران در مهمانی‌ها است.

ریشه 50 درصد اعتیادها در مهمانی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، روح الله ردایی بعداز ظهر امروز در مراسم افتتاح کمپ ترک اعتیاد روستای درزی‌کلا از بخش لاله‌آباد بابل اظهارداشت: معضل اعتیاد از جمله مهم‌ترین مشکلات جوانان امروز جامعه است، این معضل همیشه جامعه بشری را تهدید کرده و ریشه 11 هزار ساله دارد.

وی توجه به اصل مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد فرزندان معلول و مراجعه به مرکز مشاوره خانواده‌ها را دو عامل مهم برشمرد و افزود: اعتیاد مسئله تهدید کننده جدی برای خانواده‌ها بوده که در شبیخون فرهنگی نمود بیشتری به خود گرفته است.

ردایی بیان داشت: ایران در مسیر طلایی سوداگران مرگ قرار گرفته و به دلیل هم مرز بودن با بعضی از کشورهای تولید کننده از جمله پاکستان در معرض تهدید است به طوری که دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام کرده ایران با تهدید جدی مواد مخدر روبرو است.

وی خطاب به معتادان اظهار داشت: دولت به شما اعتماد کرده و توجه ویژه به شما دارد تا بتوانید توسط مراکزی که تاسیس می‌شود جبران اشتباه کنید و از مسیر نادرست برگردید.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: کشور برای حفظ سلامت و امنیت، بیش از 4 هزار شهید و11 هزار جانباز در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی افزود: اگر با وجود شهادت چنین جوانان رشیدی کسی مسیر نادرست اعتیاد را در پیش بگیرد مطمئن باشید که فردای قیامت باید جوابگوی این شهدا باشید.

ردایی با اشاره به اینکه 4 هزار و 650 بیمار در مراکز ترک اعتیاد ترک کردند، خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد این معتادان شاغل بوده و 50 درصد آنها نخستین‌بار در مهمانی‌ها اسیر این مواد افیونی شدند.

وی تصریح کرد: عدم توجه خانواده‌ها به فرزندان و کنترل صحیح آنها سبب بسیاری از مشکلات از جمله اعتیاد می‌شود، متاسفانه امروزه بیشتر پدرها تنها نقش پدری دارند و هیچ کنترلی به مدارس و دانشگاه‌ها نداشته در حالی که بیشتر بچه‌ها در مدارس و دانشگاه معتاد می‌شوند. 

مدیرکل بهزیستی مازندران از عدم توجه به مباحث فرهنگی انتقاد کرد و افزود: اورژانس 123 بهزیستی ابزار بسیار خوبی در ارائه آموزش مهارت زندگی به خانواده‌ها است، عدم مهارت زندگی سبب می‌شود بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را بعد ترک اعتیاد نپذیرند.

ردایی تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری نجات یک معتاد،نجات یک جامعه است و بر این اساس مسئله اعتیاد باید مهم‌ترین دغدغه همه آحاد جامعه باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران دومین استان مصرف کننده شیشه است، اذعان داشت: در مازندران 54 مکان اقامتی میان مدت و دو مرکز درمان شیشه وجود دارد.

به گزارش فارس، همزمان یک واحد اشتغال و یک واحد مسکن بهبود یافته و یک مرکز توان‌بخشی حرفه‌آموزی دختران بالای 14 سال و چندین واحد مسکن و اشتغال در بابل افتتاح و بهره برداری شد.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول