اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا سه سال آینده

کارخانه سیمان خرامه به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود با فراهم شدن زیرساخت‌های عملیاتی، کارخانه سیمان شهرستان خرامه تا سه سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

کارخانه سیمان خرامه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی، داریوش اسماعیلی با بیان اینکه موضوع انتقال کارخانه سیمان شیراز به شهرستان خرامه از حدود 12 سال پیش مطرح بوده اظهار داشت: عملیات اجرایی انتقال این کارخانه تا پایان ماه جاری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: تغییر کاربری زمین در کمیسیون ماده 5 تصویب شده و انتقال کارخانه در هیئت مدیره و مجمع شرکت سیمان فارس – خوزستان نیز به تصویب رسیده و تمام مقدمات برای انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه فراهم است.

این مسئول گفت: این کارخانه علاوه بر انتقال از شیراز به خرامه از لحاظ سیستمی و تکنولوژی ارتقا پیدا می‌کند و ظرفیت آن به 5 هزار تن افزایش می‌یابد.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس بیان داشت: در انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه دو مشکل تامین تسهیلات ارزی و ریالی وجود داشت که تسهیلات ریالی بانک ملی استان فارس تقاضا را تصویب و به تهران فرستاده است و تسهیلات ارزی از طریق صندوق توسعه ملی حل می‌شود و مشکل خاصی در انتقال این کارخانه به شهرستان خرامه وجود ندارد.

اسماعیلی متذکر شد: این کارخانه مشکلات زیست‌محیطی برای مردم شیراز به وجود آورده است و از وجود چنین کارخانه‌ای در وسط شهر رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه شهرستان خرامه از صنعت بزرگ سیمان برخوردار می‌شود اذعان داشت: وجود صنعت سیمان در خرامه جلوه صنعتی شدن به خرامه می‌دهد و موجب اشتغال در این شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول