اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه زیست محیطی دوستداران قلم کوه دنا عنوان کرد

لزوم حمایت مسئولان ارشد کشوری و استانی از تشکل‌های زیست محیطی

رئیس موسسه زیست محیطی دوستداران قلم کوه دنا خواستار توجه و حمایت هرچه بیشتر مسئولان ارشد کشوری و استانی به تشکل‌های زیست محیطی شد.

لزوم حمایت مسئولان ارشد کشوری و استانی از تشکل‌های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج عزت‌الله نیک‌اقبال شامگاه یکشنبه در همایش گرد و غبار یاسوج اظهار کرد: تشکل‌های زیست محیطی با همیاری نهادهای مردمی راه‌اندازی شده که اقدامات شایسته و مضاعفی در راستای مقابله با گرد و غبار و ورود ریزگزدها انجام می‌دهند.

رئیس موسسه زیست محیطی دوستداران قلم کوه دنا عوامل موثر در بروز ریز گردها به کشور و استان را ورود ریز گردها از کشورهای همجوار عنوان کرد و گفت: کشورهای لیبی، سوریه و عراق کشورهای کانون تولید ریز گردها هستند که علت عمده ریز گردها فقر پوشش گیاهی و خشکی تالاب‌های کشور عراق است.

وی، حفاظت از جنگل‌های زاگرس را  از عوامل موثر بر کاهش ورود ریزگردها به استان و کشور عنوان کرد.

نیک‌اقبال با بیان این‌که به هر کجا که وارد می‌شویم به وضوح آثار تخریب بر روی برگ درختان را می‌بینیم و هیچ کدام از طبیعت ما از ریز گردها مصون نیستند، اذعان کرد: با وجود اثرات تخریب ریز گردها و گرد و غبار بر طبیعت انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای به تشکل‌های زیست محیطی داشته باشند.

ارزیابی مناسب از موسسه قلم کوه دنا/ مسئولان حمایت کنند

این دوستدار محیط زیست قلم کوه دنا خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های اجرایی تشکل‌های زیست محیطی در راستای کاهش ورود ریز گردها به استان انتظار می‌رود مسئولان ارشد استانی و کشوری از تشکل‌های زیست محیطی در سطح کشور و استان حمایت کنند.

نیک‌اقبال عملکرد موسسه زیست محیطی قلم کوه دنا را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اعضا این موسسه تاکنون اقدامات مضاعفی در خصوص برنامه‌های زیست محیطی و کاهش گرد و غبار به استان را انجام داده و تذکرات لازم به منظور رفع آلودگی‌های زیست محیطی را گوش زد کرده است.

اولویت قرار دادن ابرهای بارور برای افزایش بارندگی موثر است

وی، با تاکید به مسئولان اجرایی در امر محیط‌ زیست اذعان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط و متولیان امر باید از طریق رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیما به صورت زیرنویس برنامه‌های لازم جهت آموزش ورود و راه‌های مقابله با ریز گردها را ارائه کنند.

رئیس موسسه زیست محیطی دوستداران قلم کوه دنا گفت: توقعی که از سازمان محیط زیست می‌رود باروری ابرها را به عنوان طرح‌های اولویت‌دار پیش‌بینی کنند تا بتوان میزان بارندگی در سطوح مختلف را بالا برد و از ورود گرد و غبار و ریز گردها کاسته شود.

انتهای پیام/82011/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول