اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه بنیان ازدواج قزوین خبر داد

اهدای جهیزیه به 2500 زوج بی‌بضاعت در قزوین

مدیرعامل مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین گفت: تاکنون مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین دو هزار و 500 فقره کمک جهیزیه به نیازمندان این استان اهدا کرده است.

اهدای جهیزیه به 2500 زوج بی‌بضاعت در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نقی میرزایی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه فعالیت‌های مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین از چهار سال گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: این مؤسسه تاکنون دو هزار و 500 فقره کمک جهیزیه به نیازمندان این استان اهدا کرده است.

وی اضافه کرد: از این آمار دو هزار و 150 فقره کمک جهیزیه به نو عروسان و 225 فقره کمک جهیزیه به دامادها بوده است.

مدیرعامل مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین با اشاره به اینکه این مؤسسه در تأمین جهیزیه هر زوج دو میلیون و 500 هزار تومان هزینه می‌کند، ابراز داشت: امسال این مؤسسه به علت تورم و شرایط اقتصادی موجود در جامعه باید در تأمین این کمک جهیزیه مبلغ هفت میلیون تومان هزینه کند.

این مسئول با بیان اینکه کمک جهیزیه مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین به نو عروسان 40 کالا است، متذکر شد: یخچال، جارو برقی، لباسشویی، فرش، پتو و پلو پز از جمله این کالاها بوده است.

میرزایی با اشاره به اینکه مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین در سال گذشته 391 فقره کمک جهیزیه به مبلغ 790 میلیون تومان به نیازمندان این استان کمک کرده است، عنوان کرد: امسال متأسفانه به دلیل تورم و شرایط اقتصادی موجود در جامعه این مؤسسه باید برای تأمین این مقدار جهیزیه 2 میلیارد تومان هزینه کند.

مدیرعامل مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین افزود: خیران و افراد نیکوکار استان قزوین می‌توانند مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین را در تأمین کمک جهیزیه نیازمندان این استان کمک بسزایی کنند.

وی با بیان اینکه نو عروسان قبل از ازدواج می‌توانند کمک جهیزیه را از مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین دریافت کنند، اذعان داشت: این مؤسسه سه هفته قبل از تاریخ‌های مشخص شده ازدواج نو عروسان این کمک جهیزیه را به آنان اهدا می‌کند.

این مسئول بیان کرد: مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین کمک جهیزیه‌ را با احترام و تکریم به نیازمندان اهدا می‌کند تا هیچ گونه خدشه‌ای به شخصیت آنان وارد نشود.

مدیرعامل مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین ابراز داشت: کتابخانه‌ای در مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین با عنوان‌ مهارت‌های زندگی از جمله نحوه همسرداری و رفتار با همسران در زندگی راه‌اندازی شده که هر نوعروسی می‌تواند از این کتابخانه برای آشنایی بیشتر با نحوه درست زندگی کردن استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اداری و ثبت مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین در سال 82 انجام شده است، اذعان داشت: این مؤسسه تاکنون فعالیت‌های بسزایی در تأمین جهیزیه نیازمندان این استان کرده است.

میرزایی با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد در مراسم‌ عزاداری هزینه‌های بسیاری مانند خرید گل می‌کنند، اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی مناسب می‌توان این هزینه‌ها را به مؤسسه‌های خیریه هدایت کرد تا با تحقق این امر جهیزیه بسیاری از نو عروسان تأمین شود و همچنین عمل خیری نیز در پرونده گذشتگان ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین با مؤسسه ازدواج آسان در این استان متفاوت است، یادآور شد: این مؤسسه با هدف کمک کردن به نیازمندان و مؤسسه ازدواج آسان با هدف کسب درآمد تأسیس شده است بر این اساس فعالیت‌های این دو مؤسسه کاملا با یکدیگر متفاوت است.

مدیرعامل مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین به کمک دستگاه‌های اجرایی برای تأمین کمک جهیزیه نیازمندان این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته از بین این نهادها فقط شهرداری قزوین به مبلغ 10 میلیون تومان و اداره کل ورزش و تربیت بدنی به مبلغ هفت میلیون تومان به مؤسسه بنیان ازدواج استان قزوین کمک کرده‌ است که امیدواریم در سال جاری این کمک‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول