اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز خبر داد

تهیه طرح تفصیلی تامین راه‌‌های ایمن برای روستاهای بالای 20 خانوار البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: طرح تفصیلی راه‌های مناسب و ایمن برای روستاهای بالای 20 خانوار در این استان تدوین خواهد شد.

تهیه طرح تفصیلی تامین راه‌‌های ایمن برای روستاهای بالای 20 خانوار البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کاوه‌ حدادپور ظهر امروز پس از پایان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت‌های نهم و دهم و استانداری‌ها به ویژه در استان البرز،‌ حمایت از طرح‌هایی به منظور توسعه پایدار در روستاها بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر آسیب‌های بسیاری به کشور و به ویژه مناطق نزدیک به پایتخت و حاشیه کلانشهرهای بزرگ از جمله کرج به دلیل مهاجرت منفی از روستا به شهر وارد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تاکید کرد: برای جلوگیری از رشد و افزایش این مهاجرت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی جدی و توسعه روستاها هستیم تا ساکنان روستاها برای دسترسی به خدمات مناسب نیازی به مهاجرت نداشته باشند.

حدادپور افزود: در همین راستا اهداف کلانی در قالب برنامه توسعه پنجم دیده شده است و در سال‌جاری نیز هیئت دولت ماده 194 این قانون را که مربوط به توسعه روستاها است را تصویب و به استانداری‌ها ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز اظهار داشت: در جلسات شورای برنامه‌ریزی یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار قرار دارد، مربوط به اجرای طرح‌هایی با هدف توسعه پایدار و بلند مدت روستاهای استان البرز است.

معاون استاندار البرز ادامه داد: در همین راستا چند طرح مهم در این استان اجرا شده و تدوین طرح‌های متعددی نیز در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می‌توان به تدوین برنامه تفصیلی تامین راه‌های امن و مناسب برای روستاهای بالی 20 خانوار استان البرز اشاره کرد که وظیفه تدوین این طرح بر عهده شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته است.

* بسته توسعه پایدار روستاهای البرز تدوین می‌شود

حدادپور افزود: همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز مسئولیت تدوین و تهیه بسته توسعه پایدار روستاهای استان را بر عهده گرفته است و این بسته به زودی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توسط این شورا تهیه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: طی سال‌های اخیر کارهای بسیار خوبی برای خدمات‌رسانی به روستاهای استان البرز صورت گرفته و به طور قطع با تکمیل این طرح‌ها شاهد توسعه پایدار روستاهای این استان خواهیم بود.

انتهای پیام/‌2302/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول