اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت عنوان کرد

مخالفت صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت با نصب صندوق مکانیزه

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل شهر رشت گفت: اعضای صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت با نصب صندوق مکانیزه مخالف هستند، زیرا هزینه‌ای مضاعف بر اعضا تحمیل می‌کند.

مخالفت صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت با نصب صندوق مکانیزه

داود ناطق امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به الزامی شدن نصب و راه‌اندازی صندوق مکانیزه توسط اصناف، اظهار کرد: اداره امور مالیات و دارایی، اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل و تعدادی از اتحادیه‌های دیگر را ملزم به نصب و راه‌اندازی صندوق مکانیزه در واحد صنفی خود کرده است.

وی افزود: از آنجا که 98 درصد نمایشگاه‌داران اتومبیل امانت فروش بوده و ‌حق‌العمل‌ کار هستند، نصب صندوق مکانیزه برای نمایشگاه‌داران اتومبیل مناسب نیست و اعضای این صنف نیازی به نصب این صندوق ندارند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت در تشریح کارکرد صندوق مکانیزه، اذعان کرد: این صندوق در نمایشگاه‌ها نصب می‌شود و از آنجا که به اینترنت متصل است، تمام معاملات در آن ثبت شده و در دسترس اداره امور مالیات و دارایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای صنف‌هایی که امانت فروش هستند، نصب این صندوق ضرورتی ندارد و راه‌اندازی آن هزینه‌ای را بر اعضای صنف تحمیل می‌کند.

ناطق با بیان اینکه نصب صندوق مکانیزه مورد موافقت اعضای صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل نیست، تصریح کرد: طبق قانون مصوب شده هر واحد صنفی که اقدام به نصب و راه‌اندازی صندوق مکانیزه نکند با برخورد بازرسان مجمع امور صنفی مواجه شده و از طرف تعزیرات ملزم به پرداخت جریمه می‌شود.

وی اضافه کرد: با استناد به تفاهمنامه تنظیمی بین شهرداری و مجمع امور صنفی شهرستان رشت برای ساماندهی واحدهای صنفی، کاهش واحدهای صنفی بدون پروانه، وصول عوارض قانونی جاری، معوقه و مطالبات شهری، متقاضیان پروانه کسب از سوی اتحادیه به شهرداری معرفی می‌شوند و شهرداری موظف است عوارض شغلی را از متقاضیان دریافت کند و پاسخ صدور پروانه و بلامانع بودن آن را به اتحادیه اعلام کند.

این مسئول درباره بیمه اعضای صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه این قشر پرتلاش و عظیم برای اداره‌ها و دولت پول‌ساز هستند، اما تاکنون درباره بیمه آنها هیچ اقدامی از طرف مسئولان اجرایی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در زمینه بیمه نمایشگاه‌داران اتومبیل و افرادی که به صورت کاسب با سرمایه شخصی خود مشغول به کار هستند، تدابیری اندیشیده شود.

ناطق برگزاری همایشی با حضور مسئولان اجرایی گیلان و تمام نمایشگاه‌داران در اوایل سال جاری را از جمله اقدام‌های صنف مذکور ذکر کرد و افزود: در این همایش بحث افزایش بی‌رویه قیمت خودرو مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی از طرف مسئولان اجرایی استان و اتحادیه ارائه شد که نتایج خوبی به دنبال داشته است.

وی متذکر شد: در سه ماه اخیر بازار فروش خودرو به دلیل عدم شفاف‌سازی قیمت واقعی خودروها از طرف سازندگان خودرو و نمایندگی‌های فروش به طور قابل ملاحظه‌ای راکد بود، اما به تازگی ایران خودرو و سایپا قیمت‌های خودرو را اعلام کردند و اکنون قیمت خودروها ثابت مانده است.

این مسئول یادآور شد: امیدواریم قیمت واقعی خودرو از طرف دولت و سازندگان به مردم اعلام شود تا متقاضیان آسوده‌تر اقدام به خرید خودرو کنند.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول