اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

نشست سرپرست فدراسیون قایقرانی

ابراهیمی: موضوع بازگشت رؤسای برکنار شده تمام شده است/ به رسمیت شناخته شده‌ام

سرپرست فدراسیون قایقرانی گفت: موضوع رؤسای برکنار شده تمام شده و من هم از سوی مسئولان فدراسیون جهانی به رسمیت شناخته شده‌ام.

ابراهیمی: موضوع بازگشت رؤسای برکنار شده تمام شده است/ به رسمیت شناخته شده‌ام

به گزارش خبرگزاری فارس، خسرو ابراهیمی در نشست خبری خود درباره رفع تعلیق قایقرانی گفت: دیپلماسی ویژه‌ای داشتیم، لحظه به لحظه وزیر و معاون او در مسائل و اتفاقات و مکاتباتی که باید انجام می‌دادیم در جریان بودند و رهنمودهای لازم را داشتند. بحث اساسنامه، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌های جهانی و IOC‌ از مسائلی بودند که باید مورد توجه قرار می‌دادیم. کار سنگینی بود که با کمک خداوند و مشاوران خوبم در فدراسیون و وزارت ورزش و همچنین روابط بین‌الملل انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری کمیته ملی المپیک اظهار داشت: علی‌آبادی و افشارزاده با ارسال نامه‌ای که به فدارسیون جهانی کانو داشتند مجمع قانونی ما را تأیید کردند، مرحله بعدی هم بحث اساسنامه بود که می‌بایست با گرفتن وکلای بین‌المللی و هزینه صدها هزار دلاری آن را انجام دادیم که با حمایت سجادی و رغبتی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای اساسنامه ما تأیید شد. بدون اینکه کرامت شخصی را بهم بزنیم موانع را یکی یکی برطرف کردیم.

ابراهیمی افزود: در این راه همه به ما کمک کردند با وعده‌ای که به شما و جامعه قهرمان ایران داده بودم به سرعت وعده‌ها عملی شد و همچنین توانستیم ورزشکاران را برای مسابقات ثبت‌نام کنیم اگرچه احساس می‌کردیم شاید به بعضی مسابقات نرسیم اما با باز شدن سایت جهانی این ثبت‌نام را انجام دادیم.

سرپرست فدراسیون قایقرانی با اشاره به تماس تلفنی با رئیس فدراسیون جهانی روئینگ عنوان کرد: با پرورنا شخصا صحبت کردم، قرار شد در مسابقاتی که در شهریور و در آلمان خواهیم داشت با یکدیگر ملاقات کنیم. در نامه‌ای که از سوی فدراسیون‌های جهانی برای رفع تعلیق به ایران آمده نام مرا به عنوان مدیر فدراسیون خطاب کردند که در 14 ماه گذشته به این صورت نبود. آنها به من گفتند مدیریت خوب شما باعث شد مشکلات فدراسیون حل شود.

ابراهیمی در پاسخ به این سؤال که نامه‌های رفع تعلیق از سوی نایب رئیس آمده که گفته می‌شود نایب رئیسی پستی تشریفاتی است، گفت: دبیر‌کل‌ها و رؤسای فدراسیون‌های جهانی روئینگ و کانو رسما رفع تعلیق ما را اعلام کردند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید IOC‌ اعلام کرده برای انتخابات کمیته رؤسای برکنار شده باید برگردند و نظر شما چییست؟ خاطر نشان کرد: این موضوع تمام شده و دیگر اتفاق نخواهد افتاد. اساسنامه تأیید شد و من هم به رسمیت شناخته شدم.

ابراهیمی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه شما پیش از این گفته بودید ممکن است به دلیل کمبود بودجه، اعزامی به مسابقات برون‌مرزی نداشته باشید، آیا همچنان این موضوع صحت دارد یا خیر؟ تصریح کرد: بودجه حرف اول را برای اعزام می‌زند، من با ساور صحبت کردم امیدوارم این حرکت باشد، وی به من شخصا قول داد که از نظر مالی کمک کند. ما عملا نتوانستیم به کاپ‌ها اعزام شویم برای اینکه ورزشکار بتواند رنکینگ خود را بالا ببرد باید در تورنمنت‌ها شرکت کنیم چون این اتفاق نیفتاده کار ما سخت شده است.

ابراهیمی همچنین درباره دعوت از محسن شادی و عدم حضورش در تمرینات تیم ملی اظهار داشت: شادی فرد شایسته‌ای است اما یک نفر است اما در اردوی من 11 نفر دیگر هم هستند بنابراین ورزشکار سالاری نداریم بلکه ملاک ما عقل‌سالاری و هدف‌سالاری است. اشکالی ندارد، هر عزیزی می‌تواند تمرین کند اما نباید از من توقع داشته باشد 11 نفر را زیر سؤال ببرم، هر شخصی را که سرمربی تیم ملی تشخیص دهد بر اساس شاخص‌ها، تست‌ها و رکوردزنی‌ها می‌تواند به تیم ملی بیاید.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما پیش از این تأکید داشتید قایقرانی تعلیق نیست اما الان می‌گویید رفع تعلیق است، تصریح کرد: چرا تعلیق بودیم اما تعلیق یعنی معلق بودن، درست مانند یک توپ که در فضای خلاء معلق است که می‌توانید آن را پایین یا بالا هل دهید. شاید مدیریت در گذشته به نحوه دیگری بوده است اما ما این معلق بودن را به سمت بالا هل دادیم.

سرپرست فدراسیون قایقرانی درباره اظهارات دنیامالی که گفته است این رفع تعلیق‌ها موقت است گفت: مهم نتیجه بود که با حفظ کرامت انسان‌ها به هدفی رسیدیم که حاضر نبودیم به هر وسیله‌ای به آن تن دهیم، هر کسی هر حرفی زده خودش جواب بدهد.

وی درباره انتخابات فدراسیون قایقرانی در شهریور گفت: به ما شش ماه مهلت داده بودند با رایزنی‌هایی که با فدراسیون‌های جهانی داشتیم و با تأیید اساسنامه دیگر مشکلی نخواهد بود و انتخابات می‌تواند برگزار شود.

ابراهیمی در پایان درباره عدم دعوت شاهو ناصری تصریح کرد: ناصری از ورزشکاران خوب ما است، دو سال محرومیتش هم تمام شده، همین امروز استعلامی با فدراسیون جهانی انجام دادیم که مطمئنا جوابش مثبت است. وی زمانی به تیم ملی رسما دعوت می‌شود که برای ما نامه رسمی بیاید، فکر می‌کنم تا 48 ساعت آینده این نامه به دست ما برسد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول