اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

44 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: طی دو ماه نخست سال جاری 44 میلیون دلار کالا از استان صادر شده است.

44 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی استان در طول دولت نهم و دهم از رشد خوبی برقرار شدند؛ به طوری که در حوزه صنعت و معدن استان 879 درصد رشد سرمایه‌گذاری داشته‌ایم.

وی افزود: در حالی که در قبل از دولت نهم و دهم هیچ نمایشگاه عرضه مستقیم کالایی در استان برگزار نشده است اما در طول این دولت شاهد برگزاری 79 نمایشگاه بودیم.

کرمی از معرفی 27 طرح آمایش در استان خبر داد و گفت: برای این تعداد طرح هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، تعداد واحدهای تولیدی استان را یک هزار و 179 واحد برشمرد و تصریح کرد: این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری یک هزار و 446 میلیارد تومان ایجاد شده است.

کرمی در ادامه از برخورداری 17 هزار بافنده فرش استان از بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته 6 هزار و 700 کارت قالی‏بافی برای متقاضیان صادر شده است.

وی از رشد 5 درصدی افزایش تولید فرش طی سال گذشته در استان خبر داد و اضافه کرد: در راستای تقویت صنعت فرش و ایجاد یک برند تولید جغرافیایی تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و در این راستا انجمن طراحان فرش راه‌اندازی می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دو ماه نخست سال جاری 44 میلیون دلار کالا از استان صادر شده است، خاطرنشان کرد: این کالاها شامل لوازم خانگی، سیمان، لبنیات، موکت، شکلات، گز و عسل است.

کرمی از افتتاح 29 واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: این تعداد واحد تولیدی با اعتباری افزون بر 31 میلیارد تومان ایجاد شده و زمینه را برای اشتغال 326 نفر فراهم کرده است.

انتهای پیام/68004/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول