اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

تکثر سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان‌شرقی معلول رضایت سرمایه‌گذاران است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی وجود حجم و تکثر بالای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان را نتیجه رضایت سرمایه‌گذاران عنوان کرد.

تکثر سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان‌شرقی معلول رضایت سرمایه‌گذاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در دیدار نمایندگان ویژه اعزامی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به استان، افزود: با رغبت بالایی که سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان یافته‌اند، آینده گردشگری آذربایجان شرقی بسیار روشن است.

وی با اشاره به جذب 22 هزار میلیارد ریال از 45 هزار میلیارد ریال مجوز سرمایه‌گذاری اعطا شده در استان یادآور شد: بیش از یک سوم تاسیسات گردشگری و زیر ساخت‌های سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های در دست اجرا طی سال‌های آینده، آذربایجان‌شرقی در عرصه سرمایه‌گذاری و جذب گردشگران بی رقیب خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به نقش توسعه زیرساخت‌ها در رشد چشمگیر صنعت گردشگری آذربایجان شرقی تصریح کرد: بین‌المللی شدن فرودگاه شهید آیت‌الله مدنی، بهره‌برداری از بزرگراه پیامبر اعظم(ص) و بهره‌برداری از ساخت اغلب راه‌های مواصلاتی استان از زیرساخت‌های مهم دولت در استان به شمار می‌رود.

محمدی با اشاره به روند سریع اعطای مجوز برای سرمایه‌گذاری در استان، یادآور شد: زیرساخت‌های لازم در تمام مناطق نمونه گردشگری آذربایجان‌شرقی که سرمایه‌گذار جذب کرده‌اند، ایجاد شده است.

وی همچنین بهره‌برداری از 112 دستگاه سرویس بهداشتی و 69 کمپ گردشگری و مجتمع رفاهی بین راهی در سطح استان را از دیگر سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته طی چهار سال اخیر عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به ساخت هتل‌ها در شهرستان‌های مختلف، تصریح کرد: منطقه ارسباران به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری طبیعی و تاریخی آذربایجان‌شرقی تا چند سال گذشته فاقد مرکز اقامتی بود اما امروز دو هتل در این منطقه به بهره‌برداری رسیده و سه هتل دیگر در دست ساخت قرار دارد.

محمدی با اشاره به توجه همه جانبه و پیگیرانه دولت به مسئله گردشگری در استان‌ها، حضور مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هیئت همراه اعزامی به عنوان نمایندگان ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آذربایجان‌شرقی به منظور رفع مشکلات را نشانه توجه دائمی به گردشگری در تمام مناطق کشور و ضرورت رفع مشکلات سرمایه‌گذاران این حوزه به عنوان اولویت این سازمان دانست.

یادآور می‌شود، در این نشست مسائل و مشکلات پیش روی صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری گردشگری آذربایجان‌شرقی برای جمع‌بندی به منظور بررسی و رفع موانع احصا شد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول