اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

وبلاگ‌نویسان از کاندیدای محبوب خود می‌گویند-29

«قالیباف» خستگی ناپذیر است

توسعه و پیشرفت تهران و کسب چندین مقام بین‌المللی برای این شهر در سطح جهانی توسط شهرداری تهران حاکی از خستگی ناپذیری دکتر قالیباف در کار است، صفتی بارز در شهید آوینی.

«قالیباف» خستگی ناپذیر است

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس وبلاگ آوینی زمان نوشت: در انتخابات‌های گذشته شاید وجود داشته‌اند افرادی که برای کسب رأی، خودشان یا کاندیدای موردنظرشان را شبیه به شهیدی دانسته‌اند و برهمین اساس هم شعارهایی ساخته‌اند و سر داده‌اند و حال آنکه آیا واقعاً شباهتی بین آن کاندیدا و شهید مورد نظر بوده است یا اینکه آیا واقعاً آن کاندیدا بعد از انتخاب ادامه دهنده راه آن شهید بوده است یا خیر را باید به قضاوت عموم مردم گذاشت.

با دقت در کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری متوجه خواهیم شد که شخصیتی وجود دارد که به دور از هر اغراق شباهت‌های زیادی به یکی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی دارد، شهیدی که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای از خداوند می‌خواهند او را با پیغمبر محشور کند و این شهید کسی جز شهید سید مرتضی آوینی و کاندیدایی هم که از جهات بسیاری به این شهید شباهت دارد کسی جز دکتر محمدباقر قالیباف شهردار کنونی شهر تهران نیست که در این یادداشت بخشی از این شباهت‌ها را از پیش رو می‌گذرانیم.

در احوالات شهید آوینی مشاهده می‌شود که او همواره به دنبال حقیقت بوده و هیچ چیز او را از دنبال کردن آن باز نداشت و این صفتی است که در دکتر قالیباف هم به خوبی مشاهده می‌شود.

همچنین شهید آوینی همواره به دنبال انجام وظیفه بوده و هیچ گاه به انجام کاری بسنده نمی‌کرده؛ یعنی روزی با نیاز به حضور در جبهه جنگ، اسلحه در دست می‌گرفته و در سنگر رزم حاضر می‌شده است و روزی دیگر در سنگر جهاد سازندگی به رسیدگی بر مشکلات روستائیان محروم و زحمت کش می‌پرداخته است و شهردار تهران هم با خدمت در عرصه‌های مختلف از جبهه تا نیروی انتظامی و شهرداری و کسب درجه علمی دکترا نشان داده که او هم همواره دنبال انجام وظیفه به مردم است. 

سلوک معنوی، سادگی و بی‌توجهی به مادیات از دیگر ویژگی‌های شهید آوینی است که این خصوصیات هم به خوبی در دکتر قالیباف مشاهده می‌شود.

خستگی ناپذیری در کار نیز از جمله ویژگی‌های دیگر شهید آوینی است و توسعه و پیشرفت تهران و کسب چندین مقام بین‌المللی برای این شهر درسطح جهانی توسط شهرداری تهران در دوره مدیریت دکتر قالیباف حاکی از وجود این صفت در ایشان نیز هست که مراجع معظم تقلید نیز در دیدارهایشان با دکتر قالیباف بارها به آن اشاره کرده‌اند.

ملتی که در مسیر ولایت و شهدا باشد شکست ناپذیر است و حال اگر این جمله دکتر قالیباف در جمع خانواده شهدا در تهران را در کنار متن نامه‌ای که شهید آوینی به مقام معظم رهبری نوشته‌اند بگذاریم به راحتی در می‌یابیم که ارادت و عشق به ولایت از دیگر خصوصیات مشترک میان شهید آوینی و دکتر قالیباف است.

از ویژگی‌های دیگر شهید آوینی کوشیدن درباره نماز است و همه کسانی که با آوینی بودند، می‌گویند: «مهم‌ترین مسئله زندگی‌شان مسئله نماز بود و مقید بودند اول وقت بخوانند، خیلی هم نمازشان حال داشت» و عکس‌هایی که از دکتر قالیباف در حال نماز خواندن در روز عاشورا در میان جمعیت انبوه مردم منتشر شد در کنار توجهی که این شهردار به ساخت مسجد در اماکن مختلف تهران داشته و دارد نشان می‌دهد که توجه به نماز از دیگر خصوصیت‌های مشترک سید شهیدان اهل قلم و شهردار کنونی تهران است.

از مهم‌ترین اموری که شهید آوینی عاشقانه به آنها ارادت داشت، شهدا بودند و بر این اساس، همیشه در برخورد با خانواده شهدا و آثار بر جای مانده از شهیدان و در گوش دادن به خاطره‌های آنان فروتنی وصف ناشدنی از خود نشان می‌داد و گریه‌های دلسوزانه او در موقع حاضر شدن بر سر مزار شهیدان، زبان زد همه دوستانش است و در اثبات این ویژگی مشترک شهید آوینی با دکتر قالیباف، تنها این جمله از آیت الله علم الهدی بس که گفت: «دکتر قالیباف از ذخایر ارزشمند عرصه شهادت و دفاع مقدس است که امروز به عنوان یادگار کسانی که در کنارش به شهادت رسیدند، در مسئولیت‌های مختلف نظام رسالت آنها را بر دوش می‌کشد و در ایفای نقش شهدا و تداوم راه آنان اثرگذار است».

البته بسیاری از خصوصیات دیگر هستند که حکایت از آن دارند که دکتر محمدباقر قالیباف خواسته یا ناخواسته شباهت فراوانی به شهید سیدمرتضی آوینی دارد و برهمین اساس هم است که ما طلاب و دانشجویان، او را آوینی زمان خطاب و برخود وظیفه دیده‌ایم که از او در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 به عنوان کاندیدای اصلح حمایت کنیم.

 

* مطالب منتشر شده به معنای حمایت خبرگزاری فارس از کاندیدایی خاص نبوده و صرفا تریبونی است برای انعکاس تمام دیدگاه‌های فکری و سیاسی به جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری.

 

شما هم از کاندیدای خود حمایت کنید

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول