اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از انتظارات مردم گیلان از رئیس جمهور یازدهم

رئیس جمهور آینده مجری وصیتنامه امام باشد

اجرای وصیتنامه امام (ره)، رسیدگی به وضعیت اقتصادی، توجه به تامین اجتماعی، برطرف شدن مشکلات بیکاری و... جزو خواسته‌های مهم مردم گیلان از رئیس جمهور آینده مطرح شد.

رئیس جمهور آینده مجری وصیتنامه امام باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اهمیت برگزاری انتخابات و حضور حداکثری مردم در این عرصه سیاسی بر کسی پوشیده نیست.

تب و تاب انتخابات این روزها فضای استان را فرا گرفته و ستادهای انتخاباتی یکی پس از دیگری برای معرفی کاندیدای مورد نظر در نقاط مختلف گیلان قد علم کرده و همه به نوعی درگیر انتخابات ریاست جمهوری شدند.

انتظارات مردم از رئیس جمهوری یازدهم نیز در جای خود جزو موضوعات مهم محسوب می‌شود و اینکه چه کسی از رئیس منتخب خود چه انتظاری دارد از نکات مورد توجه است.

انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب وظیفه وی را سنگین‌تر می‌کند و اینکه ببیند تا چه حد شعارش با عملش یکی است.

*تشخیص نامزد اصلح در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد

مادر دو شهید مهدی و محمود نهی‌قناد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت انتخابات را تجلی‌گاه ذکاوت و بصیرت دانست.

سیده فاطمه شاد سعادت، به اهمیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با استناد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عبور از پیچ تاریخی و سرنوشت‌ساز، اظهار کرد: امروز دنیا به ایران اسلامی چشم دوخته تا سیاست‌های خود را در قبال مردم ایران ترسیم و تنظیم کند.

وی افزود: بدون تردید نحوه مشارکت آحاد ملت در عرصه انتخابات نحوه و سطح تعاملات ما با دنیا را روشن می‌کند.

مادر شهیدان نهی‌قناد، به تحکیم گفتمان عدالت‌محور و ارزش‌مدار در عرصه سیاست داخلی و خارجی کشور در هشت سال گذشته اشاره کرد و گفت: تثبیت این گفتمان نتیجه تلاش و ایثار فرزندان رشید این سرزمین بوده که امروز دنیای استکبار را وادار به عقب‌نشینی از مطالبات زیاده خواهانه‌اش کرده است.

وی تداوم گفتمان عدالت‌محور را در شاکله مدیریتی جامعه و عرصه‌های تصمیم‌گیری در سطوح داخلی و سیاست خارجی ضروری دانست.

شاد سعادت، تصریح کرد: امروز دنیا با ایده‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی مبنی بر نحوه تعامل ملت‌ها و دولت‌ها و همچنین مبارزه با زیاده‌خواهی‌های مستکبران به‌خوبی آشنا است و حصول نتایج حاصله از این اقدام‌ها با ظهور انتخابات پرشور و آگاهانه در 24 خرداد ماه میسر می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رئیس جمهور جدید باید قطعاً قوت رئیس جمهور پیشین را داشته و از نقاط ضعف آن به‌دور باشد، اذعان کرد: تشخیص نامزد اصلح در راستای این رهنمودهای داهیانه نیازمند آگاهی بخشی و بصیرت‌‌افزایی است و آحاد ملت نیز می‌توانند نامزد اصلح خود را در راستای اینگونه مصالح مسلم جستجو کنند.

مادر شهیدان نهی‌قناد، چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز در ارتقای مدیریت شهری و روستایی با اهمیت توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب نامزدهای لایق، متعهد و نوعدوست می‌تواند روند تصمیم‌گیری در عرصه شوراها را مناسب با حفظ منافع ملی و احقاق حقوق شهروندی هدایت کند.

*رسیدگی به وضعیت اقتصادی اولویت کار رئیس جمهور باشد

فروشنده داروهای گیاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت انتخاب رئیس جمهور اصلح را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: یک فرد اصلح می‌تواند کشور را به طرف موفقیت‌های داخلی و خارجی سوق دهد.

علی رمضانی با اشاره به اینکه اقتصاد مردم یک کشور باید مهم‌ترین دغدغه رئیس جمهور باشد، افزود: با توجه به شرایط تحریم و وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم، رئیس جمهور باید رسیدگی به وضعیت اقتصادی را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی درباره مشکلات اقتصادی حرفه خود، اذعان کرد: ما برای خرید لوازم و داروهای مورد نیاز باید چندین برابر گذشته پول پرداخت کنیم در حالی که رئیس جمهور می‌تواند با تدابیر درست این مشکلات را برطرف کند و مردم را در مضیقه نگذارد.

*رئیس جمهور مشکل بیکاری را برطرف کند

یک مهندس برق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از وضعیت اشتغال استان به شدت ناراحت بود.

این جوان که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد: بنده سال‌ها درس خواندم و مهندس برق شدم اما اکنون به هر جا که می‌روم کار پیدا نمی‌شود.

وی افزود: از رئیس جمهور آینده ایران اسلامی می‌خواهم بررسی وضعیت بیکاری را در اولویت کار خود قرار دهد و جوانان تحصیلکرده بیکار را دریابد.

*رئیس جمهور تامین اجتماعی را فراگیر کند

یک کارشناس عرصه رسانه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، فراگیر شدن بحث تأمین اجتماعی را جزو مهم‌ترین خواسته از رئیس جمهور عنوان کرد.

شایان حسن‌نیا افزود: زمانی که فرد به سن کهولت و بازنشستگی می‌رسد باید کرامت انسانی آنها حفظ شود و به دنبال مقداری ناچیز پول دست خود را به طرف هر کس دراز نکند.

وی بیمه تأمین اجتماعی عمومی را نیاز امروز و فردای تمام مردم دانست و گفت: رئیس جمهور باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد و به دوران پیری و کهنسالی مردم فکر کند.

این کارشناس رسانه افزود: اگر تمام مردم زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند می‌توانند از حقوق بازنشستگی برخوردار شوند و افراد نیازمند کمیته امداد و دیگر نهادها نمی‌شوند.

*رئیس جمهور باید مجری وصیتنامه امام (ره) باشد

دانشجوی کارشناسی ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید شجاع باشد و بتواند در مواضع بین‌المللی از ارزش‌ها، فرهنگ و حریم کشور خود دفاع کند.

معصومه پاداش‌ستوده افزود: رئیس جمهور باید مجری وصیتنامه امام (ره) باشد و آرمان‌های امام (ره) را پیاده کند.

وی وصیتنامه امام خمینی (ره) را دکترین جمهوری اسلامی ایران نامید و تصریح کرد: اجرای این وصیتنامه می تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه رئیس جمهور به معیشت مردم نیز توجه جدی داشته باشد، ادامه داد: رئیس جمهور باید امور امکانات زندگی را برای مردم تسهیل کند. رئیس جمهور آینده باید به پیشرفت دانش و معرفت در کشور اهمیت دهد و به طور کلی منشور مملکت‌داری را بداند.

پاداش‌ستوده با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید توانمند باشد، اضافه کرد: رئیس جمهور نباید تنها برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری تلاش کند بلکه طبق معنای «جمهور» یعنی «مردم»، رئیس جمهور مسئول ریاست بر مردم می‌شود بنابراین باید خوشنام، منصف، خداجو، مدیر، مدبر، متعهد و ... باشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید از حرص و آز دور باشد، افزود: رئیس جمهور باید به بعد مادیات زندگی علاقه نشان ندهد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد، ساخت مساجد با معماری‌های کهن، مدرسه، دانشگاه، پل، جاده، بهداشت، توسعه همه‌جانبه کشور، بهبود روابط بین‌الملل، برطرف شدن فقر و رفع تبعیض، برقراری عدالت صادقانه، رفع اختلاف طبقاتی و ... را جزو نکات و خواسته‌های مهم از رئیس جمهور آینده برشمرد.

وی تلاش برای ازدواج آسان و به‌هنگام جوانان و تحصیلکرده‌ها را از دیگر نکات مهم و مورد توجه رئیس جمهور آینده قرار داد.

*رئیس جمهور معیشت کشاورزان را تأمین کند

کشاورز برنج‌کار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس رسیدگی به وضعیت معیشت کشاورزان را مهم‌ترین خواسته از رئیس جمهور آینده عنوان کرد.

عباس قلی‌زاده اظهار کرد: کشاورزان قشر پرتلاش جامعه هستند که محصولات راهبردی کشور را تولید و تأمین می‌کنند بنابراین حداقل انتظار ما از رئیس جمهور رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشاورزان است.

وی جلوگیری از واردات برنج را از دیگر خواسته خود از رئیس جمهور ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول