اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز خبر داد

احداث تالار شهر شیراز همجوار با باغ جنت

معاون اداری مالی شهردار شیراز از احداث تالاری متناسب با شهر شیراز در نزدیکی باغ جنت این شهر خبر داد.

احداث تالار شهر شیراز همجوار با باغ جنت

محمدحسن اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز در مورد نبود سالن مناسب برگزاری مراسم بزرگ در شهر شیراز اظهار داشت: در یک تا دو سال گذشته برای ساخت تالار شهر فعالیت شده که مجموعه‌ای از سالن‌های مختلف در شأن شیراز برای برگزاری مراسم احداث شود.

وی افزود: در حال حاضر جانمایی این مجموعه انجام و با شورای شهر هماهنگ شده که آن را در بلوار امیرکبیر و همجوار با باغ جنت احداث کنیم.

عدم شمول لایحه مدیریت خدمات کشوری در شهرداری

معاون اداری مالی شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری شیراز طبق قانون مشمول قانون لایحه مدیریت خدمات کشوری نمی‌شود و شهرداری، مشمول قانونی که در دولت وجود دارد و بنابر آن از سال گذشته نیروهای شرکتی به قراردادی تبدیل می‌شوند، نیست.

اسدی اضافه کرد: اگر شهرداری مکلف به اجرای این قانون شود تمام کسانی که در شهرداری به صورت نیروی بخش خصوصی یا نیروی شرکت خدماتی کار می‌کنند را مشمول قرار می‌دهیم چرا که از نظر ما هیچ فرقی بین نیروی شرکتی و رسمی نیست و آنها دوشادوش سایر کارکنان تلاش می‌کنند.

هیچ پروژه نیمه‌تمامی در شهرداری وجود ندارد

معاون اداری مالی شهردار شیراز همچنین ابراز داشت: با تدابیر اتخاذ شده در زمینه تامین مالی هیچ پروژه عمرانی در شیراز متوقف نشد.

اسدی عنوان کرد: در شهرداری شیراز حتی یک پروژه نیمه‌تمام نیز وجود ندارد و آن‌ها طبق زمان‌بندی پیش رفته و سال گذشته حتی برخی پروژه‌ها چند ماه زودتر از زمان‌بندی به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری شیراز هیچ پیمانکاری نداریم که از شهرداری پولی طلبکار یا مطالبه معوقه داشته باشد.

به گفته معاون اداری مالی شهردار شیراز، پروژه‌هایی که در سطح شهر انجام می‌شود مصوب شورای شهر است و در بودجه سالانه نحوه اجرا پیش‌بینی می‌شود.

اسدی تصریح کرد: بخشی از تامین مالی پروژه از عوارضی است که مردم به طور مستقیم به حساب شهرداری واریز می‌کنند و بخشی نیز از طریق فروش اوراق مشارکت یا گرفتن وام، فروش یا تهاتر زمین، خرید مصالح و تسهیلات بانکی انجام می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در سال 90، 145 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای هشت پروژه بزرگ عمرانی و زیربنایی به فروش رسانده شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای تامین مالی پنج پروژه بزرگ 180 میلیارد تومان اوراق به فروش رسید.

معاون اداری مالی شهردار شیراز ادامه داد: در دو سال گذشته دو خط اعتباری از بانک شهر گرفته شد و پیمانکاران به این بانک معرفی شدند.

اسدی تصریح کرد: در سال 90 بیش از 70 پیمانکار به بانک شهر معرفی و تسهیلاتی معادل 40 میلیارد تومان دریافت کردند.

معاون اداری مالی شهردار شیراز افزود: در سال گذشته نیز خط اعتباری دیگری از هیئت مدیره اخذ مجوز شد و بیش از 370 پیمانکار به بانک شهر معرفی و تسهیلاتی معادل 100 میلیارد تومان در اختیار آنها قرار گرفت.

به گفته وی، پیمانکار در این سناریو نقش وام‌گیرنده را دارد و پرداخت اصل و بهره پول در سر‌رسید توسط شهرداری انجام می‌شود.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: شهرداری در بورس اوراق بهادار آهن‌آلات، میل‌گرد، قیر، سیمان یا تیرآهن می‌خرد و برای چند ماه پیش‌بینی می‌شود که در صورت افزایش قیمت مصالح، پروژه متوقف نشود.

استخدام 550 نفر در شهرداری شیراز

معاون اداری مالی شهردار شیراز گفت: در مورد استخدام همان‌طور که در رسانه‌ها اعلام شد از یک سال پیش از بخش‌های مختلف شهرداری نظرسنجی و با توجه به کمبود نیروی متخصص تصمیم بر به‌کارگیری تعدادی نیرو گرفته شد.

وی متذکر شد: در نهایت مقرر شد 552 نفر شامل 422 نیروی با تحصیل از فوق دیپلم تا دکترا و 130 نیروی آتش‌نشان در شهرداری شیراز به‌کارگیری و استخدام ‌شوند.

این مسئول اذعان داشت: به منظور رعایت ضوابط، بنابر مجوزها، سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون این استخدام است که در مرداد ماه برگزار شده و از بین افراد ثبت‌نام کرده بهترین‌ها در شهرداری این شهر استخدام می‌شوند.

انتهای پیام/‌2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول