اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تحصن کارگران کارخانه فارسیت دورود مقابل ساختمان فرمانداری

کارگران کارخانه فارسیت در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود در مقابل فرمانداری دورود تحصن کردند.

تحصن کارگران کارخانه فارسیت دورود مقابل ساختمان فرمانداری

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، مشکلات کارخانه نیمه ورشکسته فارسیت دورود بیش از پیش خودنمایی می‌کند، جایی که علاوه بر کمبود یا نبود مواد اولیه، قطعی آب و برق و گاز کارخانه نیز به مشکلات این کارخانه افزوده شده است.

برپایه این گزارش، صبح امروز (دوشنبه) کارگران این کارخانه جهت اعتراض به عدم دریافت مطالبات و حقوق شش ماهه خود در مقابل فرمانداری شهرستان دورود تحصن کرده تا فریاد مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند.

این دومین تجمع اعتراض‌آمیز در یک ماه گذشته است که جهت دریافت مطالبات و برطرف شدن مشکلات کارخانه فارسیت دورود از سوی کارگران این کارخانه صورت می‌گیرد.

یکی از نکات بسیار تأمل برانگیز این تجمع حضور تعدادی از کارگران به همراه کودکان خردسال خود بود که خطاب به مسئولان اظهار داشتند: چه کسی جوابگوی گرسنگی کودکان ما است؟

پس از کش و قوس‌های فراوان سرپرست فرمانداری دورود، رئیس کارخانه فارسیت همچنین رئیس اداره کار شهرستان دورود در میان کارگران حاضر شدند و مشکلات کارگران این کارخانه را شنیدند.

سرپرست فرمانداری دورود پس از شنیدن مشکلات کارگران کارخانه فارسیت در جمع آن‌ها گفت: مشکلات فارسیت مربوط به این یکی دو سال گذشته نبوده و خیلی‌ها در این رابطه کم کاری کردند.

حسن احمدی افزود: از 25 سال پیش بحث حذف آزبست از خط تولید مطرح بوده است که حتی مدارک و اخطارهای کتبی آن موجود است، اما متأسفانه این امر صورت نگرفته است.

احمدی اظهار کرد: کارخانه فارسیت باید چند سال پیش اعلام ورشکستگی می‌کرد، ولی بعضی‌ها این کارخانه را با چنگ و دندان برای شما کارگران نگه داشتند.

سرپرست فرمانداری دورود خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که کارخانه فارسیت ورشکسته است و یکی از افرادی که این ضربه مهلک را به این کارخانه وارد کرد، شرکت بهراد بود.

احمدی در خصوص راه برون رفت از این مشکل افزود: پیشنهاد شده است که سهام این کارخانه توسط یکی از شرکت‌های سیمان خریداری شود، تا اندکی از مشکلات شما برطرف شود که این مسئله در دست بررسی و کارشناسی است.

کارگران اعتراض کننده یکی دیگر از مشکلات خود را مشخص نبودن وضعیت خود بیان کردند و از عدم پاسخگویی مدیرعامل کارخانه به شدت ناراحت بودند.

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول