اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی انتخاباتی فارس با فرماندار مشهد:

تایید صلاحیت 43 رد صلاحیت شده / امکان افزایش تعداد تایید صلاحیت شده وجود دارد

فرماندار مشهد از تایید صلاحیت 43 نفر از ردصلاحیت شدگان از سوی هیئت نظارت بر انتخابات استان خبر داد و گفت: طبق آخرین اخبار از ردصلاحیت شدگان 43 نفر تایید صلاحیت شدند که البته تا 10 خرداد ماه امکان افزایش تعداد تایید صلاحیت شده وجود دارد.

تایید صلاحیت 43 رد صلاحیت شده / امکان افزایش تعداد تایید صلاحیت شده وجود دارد

حسن موحدیان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد با اشاره به اقدامات فرمانداری مشهد مقدس برای برگزاری انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برابر مقررات در 24 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود؛ در همین راستا ما نیز برابر روز شمار کاری خود از 26 اردیبهشت ماه به مدت هفت روز نسبت به ثبت‌نام از داوطلبان شوراها اقدام کردیم.

وی افزود: در مجموع 731 نفر ثبت‌نام انجام دادند که از این تعداد دو نفر از طریق پیشخوان دولت اقدام کردند ولی به دلیل اینکه مدارک خود را به فرمانداری مشهد ارائه ندادند جمع ثبت نامی‌ها به 729 نفر رسید.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: روند بررسی صلاحیت این افراد در هیئت اجرایی به مدت یک هفته انجام شد که در طول هفت روز از 729 نفر، 19 نفر انصراف دادند؛ در مجموع از سوی هیئت اجرایی 653 نفر تایید و 57 نفر رد صلاحیت شدند.

* محکومیت کیفری دلیل رد صلاحیت 20 نفر از داوطلبان از سوی هیئت اجرایی مشهد/ ردصلاحیت فقط پنج نفر به دلیل عدم پایبندی به قانون اساسی و التزام به ولایت فقیه

وی با اشاره به دلیل رد صلاحیت 57 نفر از سوی هیئت اجرایی شهرستان مشهد تصریح کرد: از 57 نفر رد صلاحیت شده، 32 نفر نقص مدرک داشتند که هیئت اجرایی مدارک آنها را معادل ندانست؛ همچنین 20 نفر دارای سوابق و محکومیت‌های کیفری بوده و پنج نفر نیز به دلیل عدم پایبندی به قانون اساسی و التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت شدند.

وی با اشاره به ارسال پرونده‌های 653 داوطلب انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به هیات نظارت شهرستان ادامه داد: پس از ارسال پرونده این افراد، در هیئت نظارت نیز 46 نفر ردصلاحیت شدند؛ البته تمامی ردصلاحیت شدگان همچنان می‌توانند برای اعتراض و شکایت نسبت به ردصلاحیت خود به هیئت نظارت بر انتخابات استان مراجعه کنند.

* تایید صلاحیت 43 نفر از ردصلاحیت شدگان از سوی هیئت نظارت بر انتخابات استان

موحدیان از تایید صلاحیت 43 نفر از ردصلاحیت شدگان از سوی هیئت نظارت بر انتخابات استان خبر داد و یادآور شد: آخرین اخباری که به بنده رسیده مبنی بر این است که از ردصلاحیت شدگان 43 نفر تایید صلاحیت شدند که البته تا 10 خرداد ماه امکان افزایش تعداد تایید صلاحیت شده وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 630 نفر داوطلب تایید صلاحیت شده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مشهد مقدس داریم، اضافه کرد: داوطلبان بدانند تا زمانی که اطلاعیه اعلام اسامی نامزدها از سوی فرمانداری انتشار پیدا نکرده، می‌توانند انصراف دهند.

فرماندار مشهد در ادامه در ارتباط با تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: نامزدهای شورای شهر تنها در هر یک از مناطق شهرداری می‌توانند یک ستاد داشته باشند؛ البته امکان برپایی دو ستاد به صورت مجزا برای آقایان و بانوان نیز وجود دارد؛ همچنین اندازه مجاز عکس یا پوستر 70 ×100 است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون تخلف انتخاباتی در سطح شهر گزارش نشده است، اظهار کرد: درحال حاضر برای رسیدگی به تخلفات انتخابات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس یک شعبه ویژه ایجاد شده است؛ همچنین تیمی در فرمانداری مشهد بدین منظور تشکیل شده و تمام اقدامات را پیگیری و رصد می‌کنند.

* پیش‌بینی 910 شعبه اخذ رای در مشهد مقدس و سه شهرداری منفصل باهنر، توس و غرقی

فرماندار مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد شعب و صندوق‌های اخذ رای اذعان داشت: برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مشهد مقدس به همراه شهرداری منفصل توس، شهید باهنر و غرقی، 910 شعبه و 1820 صندوق اخذ رای پیش‌بینی شده است.

به گفته موحدیان به جز صندوق‌های ثابت در شعب اخذ رای، 108 صندوق سیار نیز برای روستاهای زیر 20 خانوار و مکان‌هایی که با ازدحام جمعیت روبرو می‌شوند، پیش‌بینی شده است.

* اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 5 بامداد شنبه

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری و انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا سه روز بعد یعنی دوشنبه 27 خرداد ماه نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا اعلام شود؛ همچنین در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری تصور این است که تا ساعت چهار یا پنج بامداد شنبه نتایج اعلام شود.

فرماندار مشهد درمورد مجموع افرادی که در هر شعبه اخذ رای مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: در هر شعبه میانگین 20 نفر مستقر و مشغول به فعالیت می‌شوند به گونه‌ای که در هر شعبه به صورت میانگین هفت نفر اعضای سر صندوق، چهار نفر نیروهای انتظامی، چهار نفر نظارت بر ریاست جمهوری، یک نفر نظارت مجلس، یک نفر نماینده فرماندار، یک نفر بازرس وزارت کشور، یک نفر خادم مسجد و یک نفر راننده مستقر می‌شوند.

به گفته وی بیش از دو میلیون تعرفه برای انتخابات شوراها و نیز 2 میلیون و 500 تعرفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری به فرمانداری مشهد ارسال شده است.

وی بیان اینکه باید روسای ستادهای مرکزی انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری به فرمانداری مشهد معرفی شوند، خاطرنشان کرد: چاپخانه‌های سطح شهر مشهد توجه داشته باشند که ضمن رعایت قانون موظفند دو نسخه از تمامی عکس و پوسترهایی که چاپ می‌کنند به فرمانداری مشهد ارسال کنند.

* کاندیداهای ریاست جمهوری سیاه‌نمایی نکنند/لزوم ارائه برنامه از سوی کاندیداها

موحدیان در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم حضور حداکثری مردم در راستای خلق حماسه سیاسی تاکید کرد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات مظهر حماسه سیاسی است.

وی ادامه داد: قطعا از طریق حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نیز محقق می‌شود؛ یکی از شاخصه‌های خلق حماسه سیاسی تکثر کاندیداها است که خوب شاهدیم در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نیز هشت نفر به رقابت می‌پردازند.

فرماندار مشهد ایجاد امید و امیدواری در مردم را از دیگر شاخصه‌های خلق حماسه سیاسی دانست و خاطر نشان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری نباید سیاه‌نمایی کنند؛ از طرفی باید کاندیداها به جای اینکه احساسی بحث کنند، برنامه ارائه دهند، قطعا فرهیختگان و نخبگان جامعه از کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه می‌خواهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتخابات محلی برای تنازعات قرار گیرد، اذعان داشت: نظام ما نظامی اسلامی است و حرف اول را در نظام اسلامی اخلاق می‌زند؛ قطعا باید رقابت کاندیداها در عرصه ریاست‌جمهوری در کنار رفاقت انجام شود.

================

گفت‌وگو از: مصطفی آزاددوست

================

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول