اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

ترانزیت 3 میلیارد و 918 میلیون دلار کالا از کردستان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به صادرات کالای استان گفت: سال گذشته 3 میلیارد و 918 میلیون دلار کالا از کردستان صادر شده است.

ترانزیت 3 میلیارد و 918 میلیون دلار کالا از کردستان

پیمان اسراری در حاشیه سفر رئیس ‌کل گمرکات به کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به صادرات انجام گرفته در سال 91 میزان آن را 692 میلیون دلار عنوان کرد.

وی میزان واردات کالاها را نیز 22 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: در همین سال 3 میلیارد و 918 میلیون دلار ترانزیت کالا وجود داشته که 172 میلیون دلار آن ترانزیت داخلی بوده است.

اسراری میزان صادرات فروردین‌ماه سال 92 را نیز 46.3 میلیون دلار اعلام کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان نیز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مناسب بین ایران و کردستان عراق از تدوین برنامه‌ برای آموزش فنی و ‌حرفه‌ای به شهروندان اقلیم خبر داد.

ارسلان ازهاری با بیان اینکه مقدمات ارتباط بین هیئت ایرانی و طرف عراقی صورت گرفته است، خاطر‌نشان کرد: در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز تدارکات مناسبی انجام شده که نمونه آن برگزاری چند برنامه ورزشی در استان با حضور ورزشکارانی از کردستان عراق بوده است.

وی در خصوص برنامه‌های اقتصادی از جمله در گمرک رسمی باشماق به توسعه زیرساخت‌‌‌ها در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به حجم مبادلات در این خصوص اتفاقات مطلوبی رخ داده است.

ازهاری با اشاره به مبادلات تجاری 5 میلیارد دلاری از این مرز با کشور عراق در سال گذشته اظهار کرد: این مبادلات شامل ترانزیت، صادرات و واردات کالاها بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: هیئتی برای افزایش فعالیت‌‌ها و تقویت زیرساخت‌ها به کشور عراق اعزام می‌شود.

انتهای پیام/79012/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول