اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روستاهای کاشمر صورت گرفت

بهره‌مندی 99 درصدی روستائیان کاشمر از آب آشامیدنی سالم

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی گفت: 99 درصد ساکنان روستاهای کاشمر از آب شرب سالم برخوردار هستند.

بهره‌مندی 99 درصدی روستائیان کاشمر از آب آشامیدنی سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نورالله قائمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی روستای اکبرآباد شهرستان کاشمر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روستای اکبرآباد با جمعیت 68 خانوار از توابع بخش کوهسرخ کاشمر بوده که عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 آغاز و با تلاش شبانه‌روزی بعد از دو سال در سال 91 آب شرب روستا تامین شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی افزود: خط انتقال آبرسانی این روستا از چشمه در حدود 10 کیلومتر بوده که دو کیلومتر آن بعد از عبور از شیب‌های صعب‌العبور وارد روستا می‌شود.

قائمی افزود: این مسیر انتقال آب 18 حوضچه شیرآلات و 12 دیواره سنگی برای مهار لوله گالوانیزه به حجم 240 کیلومتر مکعب دارد و در بدنه کوه دو هزار متر لوله گالوانیزه با زحمات فراوان لوله‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: دبی آب دو کیلومتر در ثانیه است و آب از لوله‌ای که در داخل گالری به قطر یک متر و 300 بتن مسلح است انتقال می‌یابد.

قائمی اظهار داشت: تراشه‌ای به طول 350 متر و ارتفاع 85 متر و عرض 33 متر حفر شده که شامل 924 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و دو هزار متر مکعب عملیات سنگی که در دو مرحله انفجار به عمق 10 متر انجام شده است.

در ادامه، سیدحسین موذن، مدیر آب و فاضلاب روستایی کاشمر گفت: شهرستان کاشمر دارای 58 روستا است.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه 9 هزار و 450 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در سال 90 تامین شده و جمعیت تحت پوشش 233 نفر است اظهار داشت: این آب آلودگی خاصی ندارد، مگر اینکه آلودگی ثانویه ایجاد شود که کلرزنی می‌شود.

انتهای پیام/70001/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول